Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppföljare till 350D

Produkter
(logga in för att koppla)

Albwah

Aktiv medlem
Jag har hört att det ska komma en upp följare till 350D redan den 24/8 (torsdag). Är det någon som vet om detta stämmer? Om det nu kommer en uppföljare inom de senaste dagarna, tror ni då att 350D kommer finnas kvar att köpa i Sverige ny till slutet av året??

Nått ska de i alla fall visa. Pressvisningen är 8.30 på torsdag. I'll be there! :)

Det brukar ta en månad från släpp till butik för konsumentkamerorna.

Tillverkningen brukar stoppas vid presentationen av efterföljaren. Men det går oftast att få tag i modellern ganska länge efteråt hos internetsäljare som har stora lager eller köper in större kvantiteter billigt. Det går exempelvis att köpa en ny 1D mark II trots att den las ner för ett år sedan. Eos 20D säljs nog fortfarande på sina ställen.

froderberg skrev:
Jag kommer att avlägga rapport. Men var får jag inte säga enligt forumreglera.

ROFL! Kaaan det möjligtvis vara här? Och ja, du får säga ordet "JA!", det räknas väl ändå inte som reklam att säga det ordet?

Btw, forumreglerna om att inte göra reklam här kan väl ändå inte gälla en samarbetspartner till Fotosidan.se? Jag har mycket svårt att tro att någon har invändningar mot det.

Eeros skrev:
Btw, forumreglerna om att inte göra reklam här kan väl ändå inte gälla en samarbetspartner till Fotosidan.se? Jag har mycket svårt att tro att någon har invändningar mot det.

Jodå. Reglerna gäller alla, men alla följer dem inte.

Frågan är hur Canon kommer att prissätta 350D`s efterträdare...
Om traditionen skall följas så borde ju priset bli lägre än det pris som 350D lanserades med...

Vad tror ni?
SEK 6500 - 7500??

Jag tror lite dyrare. 7500-8500. 350D debuterade väl runt 9000:-?

Kollade just på Prisjakt, och där debuterade 350D på 8000 (eller precis under). Så din gissning är nog inte så dum trots allt.

WaterMelonMan skrev:
Jag tror lite dyrare. 7500-8500. 350D debuterade väl runt 9000:-?

Kollade just på Prisjakt, och där debuterade 350D på 8000 (eller precis under). Så din gissning är nog inte så dum trots allt.

Kanske inte, man jag tror nog vid närmre eftertanke mer på ditt första förslag...=)
Jag gissar igen, och då gissar jag på 7495...=)

Tänk på att 400D har lite fler pixlar och lite annan ny teknik. Detta kan göra att kameran inte alls blir billigare, utan den kanske får samma pris. Beror helt och hållet på vad t.ex. Nikon tar för sin D80.

Fortfarande för liten för min smak. Men däremot om jag uppdaterar mig från min D70s så blir det antingen en D200 eller D30 här näst. Eller en 1dmk2 om jag lyckas hosta upp pengarna.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar