Annons

uppdateringar till Lightroom

Produkter
(logga in för att koppla)

mimmione

Aktiv medlem
Hej, med gämna mellarrum kommer uppdateringar av Lightroom, just idag kom en kommer inte ihåg vad den heter men man svarar om man vill ladda hem den eller inte. Jag har tidigare alltid laddat hem men sedan fattar jag inte vad jag ska göra med den. Försöker öppna den men det funkar inte. Så jag har tills idag kryssat alla uppdateringar som kommer. Idag tänkte jag att jag testar en gång till, men samma visa, inget händer. Är det inte meningen att Lightroom på något vis ska märka att en uppdatering kommit eller vad gör jag för fel? Kan jag strunta i alla uppdateringar eller hur gör jag för att få det att funka?

Jag har för mig att det man laddar hem är en hel ny LR-installation, som alltså rimligen borde installeras. Vad heter filen du laddar hem? Vad händer om du dubbelklickar på den?

Den är väl sparad på "hämtade filer" eller liknande. Det är en exe-fil. Kanske låter inte antivirusprogram eller windows dig starta filer hämtade från internet? Testa i utforskaren att dubbelklicka på filen där.

Den är väl sparad på "hämtade filer" eller liknande. Det är en exe-fil. Kanske låter inte antivirusprogram eller windows dig starta filer hämtade från internet? Testa i utforskaren att dubbelklicka på filen där.

tack kom på vad det var, hade hämtat hem den med crome, och ändrade till explorer så nu är Lightroom uppdaterad och klar.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto