Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppdatering av D70 mjukvara till "s"

Produkter
(logga in för att koppla)

partystarter

Aktiv medlem
Hallå expertisen!

Var hos den lokala fotomånglaren och blev varse att det är alldeles gratis att uppdatera till samma mjukvara som D70s via Nikons hemsida (man är kanske inte så insatt...). Kollade runt där litegranna och antar att man först skall registrera sin kamera innan man får tillgång till den mjukvaran. Kruxiga är bara att jag inte blir klok på var jag hittar serienumret.

Var papprena på kameran ligger vet jag inte riktigt och misstänker starkt att jag kommer vara något vilsen sen när det är dags att installera mjukvaran så en beskrivning av hur man gör vore toppen!

Tack på förhand! /Ett vilset pälsdjur

Serienumret sitter på undersidan, vid stativgängan.

Är det inte helt enkelt version 2.0 av firmware till D70 det handlar om? Den har ju funnits ute några månader. Verkar ge en del förbättringar i AF och en mycket mer lättläst meny bl a.

partystarter skrev:
Var papprena på kameran ligger vet jag inte riktigt och misstänker starkt att jag kommer vara något vilsen sen när det är dags att installera mjukvaran så en beskrivning av hur man gör vore toppen!

Beskrivningen av hur du installerar mjukvaran kommer du att se på nerladdningssidan när du väl kommer dit.

Hej,

Har själv uppdaterat min D70 och det är enkelt, var bara noga med att ha batteriet fullladdat eller nätadaptern inkopplad.

Serienumret som gäckar...

Misstänkte att det var där det var tänkt att serienumret skulle sitta. Kruxet är att det inte gör det... Är det kört då eller? Är helt säker på att jag har kontrollerat minsta nuffra på hela kamerahuset men utan resultat! Det är inte möjligtvis så praktiskt att det finns i kameran i digital form?

Re: Serienumret som gäckar...

partystarter skrev:
Misstänkte att det var där det var tänkt att serienumret skulle sitta. Kruxet är att det inte gör det... Är det kört då eller? Är helt säker på att jag har kontrollerat minsta nuffra på hela kamerahuset men utan resultat! Det är inte möjligtvis så praktiskt att det finns i kameran i digital form?
Hmm detdär låter ju lite.... misstänkt, en kamera utan serienummer i botten? Svårt att tro att Nikon skulle glömt sätta dit det? Då undrar man ju när det försvann och varför? Eller sitter inte numret stämplat på alla D70?

OBS! absoult ingen anklagelse mot dig Björn.

Det ljusnar!

Har med lupp nagelfarit underredet på min D70 och till sist hittat ett väldigt svagt serienummer. En blandning av blindhet och kass belysning har mött sin överman (eller nåt sånt...). Har reggat men inte givit mig på installationen av mjukvaran ännu. Skriver en desperat hjälprad här om jag misslyckas kapitalt (troligt, man känner ju sig själv liksom ;) ).

Tack för all hjälp än så länge!

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto