Advertisement

Annons

Undervattenspåse?

Produkter
(logga in för att koppla)
Har ingen erfarenhet av Claes Ohlssons påsar, men jag har däremot provat en från Aquapack. Väldigt kul att kunna snorkla med sin lilla IXUS och både fota och filma fiskar och koraller. Fungerade alldeles utmärkt.
 
Här är tre bilder tagna av en kompis. Han hade en nyare Ixus 40 som har ett undervattensläge i inställningarna, vilket gav mycket bättre fokus och färger än vad min gamla IXUS 400 klarade.

Bild 1:
 

Bilagor

  • uv1.jpg
    uv1.jpg
    91.3 KB · Visningar: 1,448
Bild 3:

Och nu när min sambo informerar mig om läget :) så är det faktiskt denna Aquapack-påse som har använts, inköpt hos Claes Ohlsson... där ser man!
 

Bilagor

  • uv3.jpg
    uv3.jpg
    93.4 KB · Visningar: 1,439
till slr

jag hade en som dök med oss nere i thailand och han hade en SLR och en Ewa-marine påse

han var väldigt missnöjd efter han hade fyllt den med lite luft för ett djup på 12 meter så behövde han hänga ca 4 kg i den för att få ner den under vattnet och det gick inte att vinkla den utna bara upprätt... mötte han i vattnet och det så rätt kul ut

så det funkar nog tilll mindre kameror och kanske större om man snorklar

men jag har inte testat själv

Nick
http://oakleydiver.com
 
På Clas Ohlsson var dom jättetrevliga när jag köpte aquapack fick testa om det passade på min kamera det passade med nöd och näppe. Hittade bara en nackdel med det när man använder blixt så blir bilderna violetta. Har inte testat det än pga det är för kallt i vattnet.
 
Blixt under vattnet är svårt nog utan påse eftersom blixtljuset reflekteras i alla småpartiklar i vattnet.

Ska man få seriösa blixtbilder under vatten krävs nog separat handhållen blixt i kombination med nästan kristallklart vatten.

Tror jag, har ju inte provat själv.
 
Nej något kristallklart vatten behövs inte, men det underlättar.
Men det viktigaste är just det att man får lite vinkel på blixtarna så att man inte lyser upp vattnet mellan kameran och det man fotar.
 
Skaffade en påse på clasohlsson funkar rätt så bra förutom att man inte kan ändra motivprogram.
En vanlig jpeg.
 

Bilagor

  • img_6195.jpg
    img_6195.jpg
    56.4 KB · Visningar: 568
Att ha rysshack är att rekomendera om man ska ta undervatensbilder om man inte har det så blir alla bilder smurfblåa.
 
Raw nästan 100% crop.
Hur ska man gör det enkelt för sig att få en 100 crop bild?
 

Bilagor

  • crw_61955.jpg
    crw_61955.jpg
    54.2 KB · Visningar: 568
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.