ANNONS
Annons

Ultraportabelt

Produkter
(logga in för att koppla)

Freddie

Aktiv medlem
Jag leter efter en ultraportabel enhet som kan ersätta min bärbara dator samt ett bärbart lagringsmedia när plåtar och hittar denna Asus R2H som ser mycket intressant ut:

Asus R2H

Någon som har erfarenhet av denna maskin eller tips på nåt annat?

Det viktiga för min del är att på plats kunna titta på bilder och använda PS Bridge.

Värkar vettig..

Jag är lite rädd för battrikapaciteten på ca. 2h. dock.
Det är ju det stora problemet när man skal köra Windows för at kika på bilder. Men har man tilgång till 12VDC i bil eller båt, så....
Jag har en gml IBM TP240 med 10" som börjar bli lite trög. Kör i tillägg Transas GPS i båten på den.
< 1000$ är ju ingen opris; men akta för diverse "optionals"! Det blir snabbt 50% mer.
mvh Erik J

Undrar ens om man får igång Bridge på den...

Hur gör ni andra? Ni kanske inte har nåt större behov av att kika på bilderna vid fototillfället? Vid studioplåtning är det ju inga problem att köra bärbart men är man på location skulle jag vilja ha nåt smidigare.

Jag har en Fujitsu Siemens P7010. Den kan jag rekommendera starkt. Numera heter de dock P7020 och är ännu finare. Vill man ha en ännu mindre finns som föregående talare påpekar modellen P1510, där tyckte jag dock att det blev för litet för att vara användbart..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar