JOOO
Aktiv medlem
Är sugen på att skaffa mig ett "bättre" stativ i lättviktsklassen men som jag kommer använda vid alla tillfällen.
Om ni har några synpunkter eller tips så tas det tacksamt emot.
Parametrar som jag tar hänsyn till:
- Vikt
- Stabilitet
- Minsta storlek
- Största storlek
- Hållbarhet
- Maxvikt
- Användarvänligt
- Estetik
- Pris (eventuellt)
- Annat?
Har nu ett Feisol carbon stativ med en simpel/dålig Manfrotto kula + snabbplatta. Tycker denna kombo är för klumpig (ihopfällt) och tung samt kulan är kass.
Har funderat på ett Gitzo Traveler eller Mountaineer (lite högre), 4-delat carbon och kanske en Cullman Magnesit 10 kulled som verkar vara extremt prisvärt.
Söker bra alternativ på kula och snabbplatta till ovannämnda stativ. Länka gärna.
Kommer användas främst med en DSLR + max ett 70-200/2,8 + ev en blixt = max ca 4 kg.
Allround fotografering. Ej macro.
Känns viktigt att man vill ta med sig stativet vid veckolång vandring eller skidtur...
Om ni har några synpunkter eller tips så tas det tacksamt emot.
Parametrar som jag tar hänsyn till:
- Vikt
- Stabilitet
- Minsta storlek
- Största storlek
- Hållbarhet
- Maxvikt
- Användarvänligt
- Estetik
- Pris (eventuellt)
- Annat?
Har nu ett Feisol carbon stativ med en simpel/dålig Manfrotto kula + snabbplatta. Tycker denna kombo är för klumpig (ihopfällt) och tung samt kulan är kass.
Har funderat på ett Gitzo Traveler eller Mountaineer (lite högre), 4-delat carbon och kanske en Cullman Magnesit 10 kulled som verkar vara extremt prisvärt.
Söker bra alternativ på kula och snabbplatta till ovannämnda stativ. Länka gärna.
Kommer användas främst med en DSLR + max ett 70-200/2,8 + ev en blixt = max ca 4 kg.
Allround fotografering. Ej macro.
Känns viktigt att man vill ta med sig stativet vid veckolång vandring eller skidtur...