Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

UK webshop

Produkter
(logga in för att koppla)
Camerabox

Jag beställde ett 70-200 av dem och betalade i förskott. Ångrade mig då de inte kunde garantera leveransdatum och jag fick tillbaka mina pengar inom några dagar.
Detta var i December 2008, innan prishöjningarna, då det fortfarande var billigt att handla i UK.
 
Undrar om någon handlat från www.camerabox.co.uk/ ! Någon som har erfarenhet?

Jag hade bestämt mig för att köpa min 5D Mk II från Robert White, men när de inte har någon lagerstatus online och sen inte svarar på mail när man frågar så blev jag otålig och beställde från Camerabox. Efter att ha läst en drös reviews känns det som om man tar en onödig chansning. Många kommentarer om dålig packning och krångel vid problem mm.

Jag fick ganska kort efter beställningen ett mail om att de ville att jag skulle kontakta dem pga något problem med beställningen. Jag fick ringa 5 gånger för att de skulle svara (man får lämna ett voicemail), och då ville de bara bekräfta min adress så var de nöjda sen.

Killen sa att jag skulle få kameran antingen imorgon eller i övermorgon (häftigt med snabb leverans) och var inte särskilt hjälpsam tycker jag. Det var mest "You'll get an e-mail", han verkade inte vilja förklara hur leveransen går till om man inte är hemma och när jag frågade om emballaget så var det ett kortfattat svar där med, "DSLR type boxes". Jahapp?

Känner mig riktigt orolig över att jag ska få ett skräpex nu, ska försöka komma ihåg att ge mitt omdöme i denna tråd när kameran kommit.
 
Nu har jag fått min 5D Mark II! DHL var hemma hos mig redan igår morse och försökte leverera, men då var jag på jobbet så jag fick den först idag, levererad till jobbet efter att ha ringt dem och bett dem köra den hit istället.

Hade jag varit hemma hade leveranstiden alltså varit ca 18 timmar (!), från Oxford, TROTS att den verkar ha varit en sväng till Tyskland och vänt, imponerande.

Emballaget var bra, originallådan i en lite större kartong. Dock hade de öppnat originallådan, men de skriver de om på sin hemsida, så det får man ta. Kameran fungerar, har tagit ca 15 testbilder.

Med andra ord så funkade det jättebra med köpet, nu får vi hoppas att jag slipper garantiärenden!

Kameran då? Imponerande sökare och efter att ha sett bilden på displayen undrar jag hur i h-vete jag kunnat fota med en 40D tidigare. :) Spegeln skakar till hela kameran när knäpper bilder och det låter ganska mycket, men det var jag något förvarnad på. Osköna knappar jämfört med 40D. Ska bli kul att provköra den på riktigt i helgen!
 
Camerabox.uk

Tja
Beställde kamera igår (Nikon D300s) eftersom att deras priser är onekligen bra och man kunde betala med PayPal. Fick nyss bekräfta min adress via telefon. Känner mig ganska osäker men vi får se vad som händer. Nu är det Påskhelg så det lär påverka leveransen men hör av mig om denna affär när jag ser hur det har gått.
 
Tja
Beställde kamera igår (Nikon D300s) eftersom att deras priser är onekligen bra och man kunde betala med PayPal. Fick nyss bekräfta min adress via telefon. Känner mig ganska osäker men vi får se vad som händer. Nu är det Påskhelg så det lär påverka leveransen men hör av mig om denna affär när jag ser hur det har gått.

Jag beställde nyligen en Canon 7D + objektiv från http://digital-cameras.com som verkar vara "samma" som driver Camerabox. Blev iaf uppringd av en kille för Camerabox räkning för att bekräfta beställningen och leveransadress mm. Leveransen tog bara 24h.

Skrivit om det i följande tråd:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=118097
 
Senast ändrad:
Camerabox.uk

Tja
Beställde kamera igår (Nikon D300s) eftersom att deras priser är onekligen bra och man kunde betala med PayPal. Fick nyss bekräfta min adress via telefon. Känner mig ganska osäker men vi får se vad som händer. Nu är det Påskhelg så det lär påverka leveransen men hör av mig om denna affär när jag ser hur det har gått.

Ja, nu har det gått några dagar och jag har inte fått min kamera än. Fast det kan förstås skyllas på påskhelger och på DHL. Det visar sig att där jag bor (i Norrbottens inland) levererar de bara två gånger i veckan (!). Så i morgon måste jag själv köra tre mil för att möta DHL-chauffören och efter det får vi se om min kamera är ok. Vad ska man säga annat än att DHL inte riktigt fungerar här i norr.
 
Camerabox.uk

Väntar på två objektiv som beställdes 30'e mars. Får väl se när man får hem grejerna.

Har fått min kamera idag och allt verkar juste. Egentligen gick det fort för jag kunde spåra den genom DHL och det syntes att de (Camerabox) hade skickat den från England direkt efter att jag hade fått bekräfta min adress via telefon (på Skärtorsdag). Om det inte hade varit för DHLs dåliga täckning där jag bor hade jag haft den första vardagen efter Påskhelgen.

Mitt enda klagomål på Camerabox är att de var tvungna att resta (fick bara en lapp om det i lådan kameran kom i) minneskortet jag beställde samtidigt så vi får se när jag får det.

Fast jag har sparat 3000kr på min Nikon D300s så jag tycker helt klart det var värt det.

Hoppas bara jag slipper några problem måste reklammera eller dylikt.

Trevlig helg på er allihopa! Dags för mig att sticka ut och leka med nya kameran!
 
Camerabox.uk

Nu har jag iaf fått besked om att den skickats. Men ingen information om försändelsen. Kollinummer e dyl.

Hej
Det var samma för mig. På deras hemsida under "tracking order" stod det bara att mitt paket var skickat. Jag fick höra av mig till dem och då fick jag DHLs tracking-ID och kunde följa paketet.
 
Hej
Det var samma för mig. På deras hemsida under "tracking order" stod det bara att mitt paket var skickat. Jag fick höra av mig till dem och då fick jag DHLs tracking-ID och kunde följa paketet.

Samma för mig. Frågade iofs inte efter tracking-ID:et utan fick det av DHL-snubben som försökte leverera det till mig när jag inte var hemma.
 
Hej!

Jag är på väg att köpa en Canon EOS 7d och eftersom priserna i Sverige är så pass höga så har jag letat utomlands, och nu efter att ha läst era kommentarer här så funderar jag lite på Digital Camera Company i UK. De verkar intressanta och har schyssta priser, dock blev jag lite fundersam efter att ha läst på Consumer Reviews siten om dem, där fanns det relativt många som var missnöjda. Kan man lita på dem eller inte ?

/ Magnus
 
NEJ, FÖR HELVETE! Köp inte av digital cameras. Vi gjorde misstaget i fredags, beställde en 7D + objektiv, vertikalgrepp mm. Rätt mycket pengar med andra ord. Vi skulle ha fått varorna i tisdags. Inga varor. Sambon mailade. De lovar att svara inom 3h, vi har inte fått mail än! Igår fm chattade jag på MSN med dem, då bad de om ursäkt och lovade att skicka igår. Vi skulle få e-mail med kollinr. Behöver jag säga att mailet inte kommit än? Sitter och väntar nu på att de ska öppna så jag kan höra om de har någon ursäkt. Nu är objektivet "out of stock" också *suck*.

Visstja, igår em när det gått några timmar utan mail så försökte jag chatta med dem igen, men ingen svarade... Sambon ringde och fick höra samma visa som jag fick höra vis MSN "vi skickar den senare" och nej, vi har inte fått någon bekräftelse än.

Visst, de verkar inte vara helt oseriösa, vissa får ju sina varor. Men jag hade inte velat ha med dem att göra om något går fel. Just nu funderar jag på att dra tillbaka min beställning om de inte skickat tills imorgon så jag kan beställa någon annanstans, men Gud vet hur lång tid de tar på sig att skicka tillbaka pengarna... De verkar ju inte bry sig om hur de bemöter kunderna iaf.
 
Camerabox.uk

Hej!

Jag är på väg att köpa en Canon EOS 7d och eftersom priserna i Sverige är så pass höga så har jag letat utomlands, och nu efter att ha läst era kommentarer här så funderar jag lite på Digital Camera Company i UK. De verkar intressanta och har schyssta priser, dock blev jag lite fundersam efter att ha läst på Consumer Reviews siten om dem, där fanns det relativt många som var missnöjda. Kan man lita på dem eller inte ?

/ Magnus

Hej Magnus

Om jag fattar det rätt är Digital Camera Comp och Camerabox.uk samma företag eller åtminstone har ett ingående samarbete som man ofta ser svenska affärer har.
Jag har nyss (nu i Påsk) köpt en Nikon 300s och för mig funkade allt bra. Sparade cirka 3000kr på att handla därifrån. Var tvungen att bekräfta min adress via telefon men sen var det inga problem och fick kameran inom några arbetsdagar. Vågar inte ge några garantier men personligen kommer jag att handla från camerabox.uk igen eftersom de är så pass mycket billigare. Fast hur de är med garantifrågor, det har jag ingen aning om och hoppas att jag slipper ta reda på.
Ha det
Johan
 
Katarina: Ouch det låter otrevligt värre :( om de inte svarar dig och undviker dina frågor på ett sånt sätt då kanske man bör vara lite orolig. Det handlar ju om rätt mycket pengar för sån hårdvara och det är ingenting man vill förlora på något sätt. Jag måste nog fundera lite mer på detta innan jag bestämmer mig för vilken butik jag ska välja eller om jag ska ta det säkra före det osäkra och ändå köpa det här i Sverige fast det kostar betydligt mer här..
Tack för din varning, jag uppskattar det.

Johan: Ja jo jag såg också att de verkar vara samma ägare till båda företagen och det fick mig att fundera lite på varför de driver två butiker istället för en. Intressant hur det ändå funkade bra för dig men inte för Katarina, det gör det hela en aning besvärligare. Jag surrade med butiken på Msn för att kolla läget lite och jag fick korrekta svar på mina frågor direkt då, också angående eventuella reparationer osv. Hm det krävs lite mer fundering på detta än vad jag först tänkte.
Tack för kommentaren.

/ Magnus
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.