Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uggla fångar byte

Produkter
(logga in för att koppla)

henkrikroos

Aktiv medlem
Hittade den här "Bildspecial" precis om en uggla som fångar ett byte.
Fantastiska bilder helt klart.
Men vad är det med Expressen/aftonbladets förmåga att kopiera/klistra och inte leta upp tillräckligt med fakta?

http://www.expressen.se/husdjur/1.1908744/ugglan-blev-blast-pa-bytet

Enligt våra svenska medier blev det ingen mat..
Däremot säger sig The Sun att, det blev det
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/2880626/Im-the-top-vole-scorer.html

Det som jag egentligen gick igång på var hur Jody lyckats med fotot.
Ögonblicksbilder från 2 olika vinklar. Vad/hur tror ni?

Jag reagerade oxå på bildvinklarna och skuggan.
Det känns som om bilden är riggad med flera kameror utplacerade och en invalidiserad sork i mitten :)

Det är roligt att läsa kommentarerna.

Paralleller till "Wolf Jumping Over The Gate" görs, pratas om olika fotograferingstillfällen, och utplacerad mat osv.

Skönt att känna att man inte var den enda som såg att något inte stämde :)

Men återigen är expressen och aftonbladet där och drar på sig pluspoäng för riktiga artiklar och bra rubriker.
Är det en enda stor Praktikplats det är?

Här är förresten Jodys hemsida
http://jmelanson.smugmug.com/

Ser inte vad för utrustning han använder. Någon som vet eller hittar?

Pelle, jag tror inte ägarna uppskattar att man publicerar andras bilder på den här sajten.

Personligen reagerade jag mest på att bilderna överhuvudtaget publicerades. Vad är det som är så speciellt med dem? Finns ju mängder av bilder på exakt samma sak.

Personligen reagerade jag mest på att bilderna överhuvudtaget publicerades. Vad är det som är så speciellt med dem? Finns ju mängder av bilder på exakt samma sak.
Jag håller med, ständigt dessa fåglar, tjatigt värre. Har man sett en har man sett alla, eller hyr?

Det som jag egentligen gick igång på var hur Jody lyckats med fotot.
Ögonblicksbilder från 2 olika vinklar. Vad/hur tror ni?

Ugglan jagar där i snön på ängen(?) eller vars dom nu är för det är mycket sork där så efter en veckas fotande så har du ugglan i många olika vinklar när den slår ner.

Jag tycker bilderna är härliga, bra teknikst sett och under ett aktivt tillfälle, slår iaf massa intetsägande stillasittande fåglar som det väller av.

Hur ofta ser du sådana bilder i expressen? Det är inte deras nisch direkt, och som dom framställer artikeln/bildserien kan man tro att det är de första bilderna på jagande uggla någonsin. Det var detta jag reagerade på, inget annat.

Hur ofta ser du sådana bilder i expressen? Det är inte deras nisch direkt, och som dom framställer artikeln/bildserien kan man tro att det är de första bilderna på jagande uggla någonsin. Det var detta jag reagerade på, inget annat.

Det är väl kul att det kommer nått sånt ibland, någon gång ska väl vara det första.. och hellre det än att det utrymmet ska tas upp av någon blåst blondin som hånglat med någon kändes bla bla bla ..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar