Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

u3011 + MacbookPro hur få till 2560x1600?

Produkter
(logga in för att koppla)

Arlemo

Aktiv medlem
Har precis skaffat en Dell UltraSharp u3011 som jag hade tänkt använda med min MacbookPro 17" (Intel Core i7).

Jag lyckas inte använda hela upplösningen som är 2560x1600, utan kommer endast upp i 1920 x 1200. Jag har skaffat en adapter MiniDisplay Port till HDMI. Ska inte detta räcka?

Grafikkort:
NVIDIA GeForce GT 330M

Hur ska jag göra för att kunna få 2560x1600 som alternativ i rullgardinen för skärmar?
 
Vet du om din Display Port - HDMI adapter klarar denna upplösning? Om den begränsar upplösningen till 1080p kan det vara en tänkbar anledning.

Edit: För långsam...
 
Jag tror inte att du behöver köpa Applepaketet för att uppnå den höga upplösningen. Själv köpte jag en kabel från Dustin med en displayport-kontakt i ena änden och en minidisplayport i andra änden som jag kör mellan min MacBook PRO och min 27" Necskärm och den funkar klockrent att få ut 2560x1440 (osäker på antalet pixlar på höjden). Nu vet jag inte om din skärm har en displayportkontakt, men om så är fallet hade jag också köpt en sån kabel som tex denna http://www.dustinhome.se/product/50...rt-2-0m-vit/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker .
 
Jag tror inte att du behöver köpa Applepaketet för att uppnå den höga upplösningen. Själv köpte jag en kabel från Dustin med en displayport-kontakt ...

Ja, har skärmen display port bör man använda den. Apples dyra dvi dual link behövs bara om skärmen har dvi men inte display port (som gamla modeller av Apples 27-tummare).
 
Korrekt, om du kan köra displayport till displayport kommer det att fungera, jag antog dock att Dell skärmen inte har detta..
 
Tack för svar! Skaffar en Adapter mini-DisplayPort to DisplayPort och kollar om det funkar!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.