ANNONS
Annons

TV tips

Produkter
(logga in för att koppla)
steinick skrev:

man måste också byta ut kameraremmarna, de skriker ut vilket märke man har.

Det hade han inte gjort. På remmen stod det canon med stora bokstäver.
En bra dokumentär var det i allafall. Det finns en bok, kommer inte ihåg vad den heter men det är en sammanställning av krigsfotografier från WW1 till gulfkriget. Den är också grymt rörande.

Inte så viktigt men vid minst ett tillfälle så stod det CANON klart och tydligt på en av kamerorna också.

Mvh

Re: Re: NACHTWEY ÄR KUNG !

mipert skrev:

Intressant hur han lyfte avtryckarfingret så pass från avtryckaren innan varje avtryck.
Förmodligen hade kameran inställd på enbildstagning. Då måste man lyfta fingret helt från avtryckaren för att kunna ta nästa bild.
Lite omständigt men det verkar ju funka för honom.

Man behöver EJ lyfta fingret helt.
Jag kom faktiskt på mig själv göra likadant häromdan...
Men det är absolut ej nödvändigt.
Det kan vara psykiskt, för att få ett mellanrum mellan bilderna kanske...

;-)

steinick skrev:
Det är en säkerhetsåtgärd, jag har gjort samma sak (jag har kört med svart eltejp i många år). Jag antar helt enkelt att folk som gillar att råna fotografer har fått besked av sina hälare att satsa på Canon, Nikon, Leica. Rånarna är inte så bevandrade att de känner igen olika kameramodeller i flykten, de måste läsa på huset.
Det kan ju vara en sponsorgrej oxå. Canon var inte intresserade att sponsra honom, då täckte han över namnet när videokameran var monterad på Eos:en.
Så funkar det i spelfilmer, kolla gärna efter. Det är ofta kameran är namnlös.

Bjelkengren skrev:

Det finns en bok, kommer inte ihåg vad den heter men det är en sammanställning av krigsfotografier från WW1 till gulfkriget. Den är också grymt rörande.

Tror du det finns nån möjlighet att du skulle kunna komma på vad den heter? Vore intressant!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar