Annons

TV i datorn - lämpligt kort?

Produkter
(logga in för att koppla)
Angående "Betydligt sämre bild" så beror det i detta fall mycket på tv-kortets ingång: s-video. Sedan också på om man har sdtv eller hdtv, storlek (upplösning) på tv/skärm etc. Scart kan ge mycket bra bild. Och helt värdelös är inte s-video, det går att titta på.

Walle: du vet väl att comhem släpper de fria digitala kanalerna nu (prel. den 20 januari), man behöver alltså inget kort utan enbart box till dem. Vad gäller "kortduplicering" så verkar SmartWi vara populärt men det har varit lite turbulens kring den, lite läsning här:

http://www.dvdforum.nu/forum/index.asp?action=shth&forum=25&thread=155828&page=1#m1752429
 
en smidig, om kanske dyr, väg att spela in en kanal och se en annan, med endast en digitalbox, är att skaffa en dreambox 7025 - i den har man utbytbara tunrar - jag köpte min med 2 satellit-tunrar, och sen när parabolen fick ge sig, och Comhem blev aktuellt - så köpte jag 2 kabel-tunrar, och bytte ut de andra. Och med hårddisk (köpa till). Dreamboxen är inte "plug-nplay" direkt, men funkar väl. Och detta med ett programkort. Och allt inspelat hamnar okodat på disken.
 
Angående "Betydligt sämre bild" så beror det i detta fall mycket på tv-kortets ingång: s-video. Sedan också på om man har sdtv eller hdtv, storlek (upplösning) på tv/skärm etc. Scart kan ge mycket bra bild. Och helt värdelös är inte s-video, det går att titta på.

Walle: du vet väl att comhem släpper de fria digitala kanalerna nu (prel. den 20 januari), man behöver alltså inget kort utan enbart box till dem. Vad gäller "kortduplicering" så verkar SmartWi vara populärt men det har varit lite turbulens kring den, lite läsning här:

http://www.dvdforum.nu/forum/index.asp?action=shth&forum=25&thread=155828&page=1#m1752429

Jo det är klart, allt är relativt :) Med "sämre" i det här fallet avsåg jag nog sämre bild än jag får med min setup (för det är ju ändå den som jag relaterar till). Kör en 1080p-TV via HDMI från både digitalbox och HTPC. HD-kanalerna ger riktigt fin bild, en bluray ger snuskigt fin bild! :D De bästa scenerna är de med orakade killar i skarpt morgonljus, det är då bilden "poppar ut" som allra bäst :D

Jag visste faktiskt inte att de skulle släppa dom! Det är ju strålande, då behöver jag nog ingen kortdublikator :) Jag vet visserligen inte vilka de fria kanalerna är, men jag kollar sällan på andra kanaler än trean, fyran, femman, sexan och discovery (när jag väl kollar på TV, vilket jag gör mindre än 3 timmar i veckan i snitt. Men när jag ska kolla på film så krockar ofta två).
 
Jag vet visserligen inte vilka de fria kanalerna är, men jag kollar sällan på andra kanaler än trean, fyran, femman, sexan och discovery ...
Det handlar om SVT1, SVT2, SVT24, SVT Barn-/kunskapskanalen, TV 4, TV 6 och Axess så två av dina fem favoriter är med.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.