Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Två nya VR Nikkors på G !

Produkter
(logga in för att koppla)
Inte för att jag är direkt intresserad av något av dessa objektiv, men det är roligt att se att det kommer lite nytt från Nikon. Man får anta att det till stor del är succen med D70 som givit utvecklingspengar till detta...
Lite "billiga" längre telen med VR åxå så har Canon att bita i.

Roligt. Enligt bilden på länken så har 105 micro nano beläggning på några linselement. Detta kan du se att det står ett N på objektivet.

Som Canon-snubbe är jag mycket avundsjuk på Nikons macro-glugg med VR...
Bra gjort av Nikon i alla fall!

/Benny

den tiden den sorgen..
nikon kan ju inte ens leverera dom objektiv
dom tillverkar idag..suck..
=(

(var inte det där ryktet avfärdat redan?? bilderna har ju varit ute ett bra tag..finns nån gammal länk här på fotosidan om dom har jag för mig)

Goran skrev:
den tiden den sorgen..
nikon kan ju inte ens leverera dom objektiv
dom tillverkar idag..suck..
=(

(var inte det där ryktet avfärdat redan?? bilderna har ju varit ute ett bra tag..finns nån gammal länk här på fotosidan om dom har jag för mig)

I så fall får jag be om ursäkt för inlägget, jag hade inte sett dom förut.

Men om det är sant så är jag väldigt intresserad av ett Macro med VR, borde funka bra för blommor och dyligt bara man inte går allt för nära.

Att Nikon är på offensiven med nya gluggar är riktigt bra. Men de får se över sin prisbild också. Även om Nikon har aldrig så bra optik, priset är nog en större konkurensfördel. Se bara på Canon.

Det enda som fattas är att nikon släpper ett 70-200f4 med VR.
Det skulle göra susen tror jag, finns många som inte har lust att pynta för 2.8 utan hellre skulle köpa ett 4

Jag är lite sugen på ett 70-300 utan vr. Det kanske sjunker i pris nu om det där objektivet kommer.

Det är bara att hoppas på det bästa.

Hi folks

Det här är ju lite kul. Bägge dessa objektiv fanns på Nikonclubs bulgariska hemsida http://www.club-nikon.org/index.htm för ett antal månader sedan och såg exakt ut som dessa just lanserade......tillsammans med en F5 Digital !!! Den kanske kommer den med !;-)

Bägge objektiven försvann rätt snabbt. Nu är emellertid 105:an tillbaka medan 70-300:an saknas även om det finns en lucka där den saknas,

Mankan

Mankan G skrev:
Hi folks

Det här är ju lite kul. Bägge dessa objektiv fanns på Nikonclubs bulgariska hemsida http://www.club-nikon.org/index.htm för ett antal månader sedan och såg exakt ut som dessa just lanserade......tillsammans med en F5 Digital !!! Den kanske kommer den med !;-)

Bägge objektiven försvann rätt snabbt. Nu är emellertid 105:an tillbaka medan 70-300:an saknas även om det finns en lucka där den saknas,

Mankan

bild på 70-300 VR finns här..varning stoooora bilder..

http://highres.maxwell.com.au/

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto