Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tunn kameraryggsäck

Produkter
(logga in för att koppla)

MagnusG

Aktiv medlem
Har lite problem med att hitta en lämplig ryggsäck, problemet är att alla är på tok för tjocka och därigenom otympliga!

Tanken är att ha linserna liggandes och kameran utan någon form av batteripack, då borde man klara sig på drygt en decimeter i tjocklek. Men ändå ska det gå ner en hel del saker, det gör att den ändå måste ha de andra måtten hyggligt stora. Har inte lyckats hitta någon ryggsäck som kombinerar det, alla är antingen små eller stora på alla håll och kanter.

Någon som kan ha någon tanke kring allt detta? Kanske rent av har någon väska att rekommendera?

Haglöfs har (hade iaf) ju en serie som hette Tight.. Fanns i massa olika storlekar och var som namnet antyder platt och fin. Sitter som en smäck på ryggen också.

Billinghamsakerna är ju bra, men dessvärre hade de bara en ryggsäck, och den led av samma problem som de flesta, att den var tjock som bara den, 23 cm har jag för mig.

Ska dock kolla in haglöfs ryggor, men så ska det bli av att bygga mellanväggar där, slö som man är så tittar jag nog i första hand på färdiga väskor, men om inte så är det alternativet som ligger bäst till!

Tack för svaren förresten :)

Kolla in Klättermusens Ratatosk 30l. Den är rätt slimmad nedtill. Den tål dessutom regn och rusk.

Själv så använder jag ibland en Tight pro XL och visst fungerar den fint med lite utr som man inte är rädd om (eftersom det ibland rasslar runt lite) eller "baddar" ned i lite kläder.

Har ni tittat på den från LowePro som har modellnamnet phototrekker (ej AW), den skall visst vara lite tunnare,,,,

Mvh Niclas.

Jag är Haglöfs fan, har både deras Tight pro XXL och Medium samt en Sec 85.

Tight Pro Medium.
Ett bra sätt att bygga in är att ta en termos på ena sidan, något i botten, och sen ytterligare saker på andra sidan, då blir det perfa att lägga kameran med linsen neråt i mitten om man bara har en tröja eller något nerstoppat innan, och drar man sedan åt så sitter det toppen. Har funkat för mig på flertalet turer och under skidåkning, etc.

Lätt att få upp blir den då också. Någon gång tänkte jag dock bygga ett urtagbart innanmäte till båda mina säckar, men det blir senare.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar