Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tumnagelvisningen i windows trasig (var: "Hjäääälp!")

Produkter
(logga in för att koppla)

camillasfarg

Avslutat medlemskap
Hjäääälp!

Hoppas att någon kan svara på detta...
När jag gick igenom mina digitala bilder som jag har lagrade på en usb hårddisk brukar de i normala fall synas som miniatyrer.
Nu var vissa ändrade , ingen miniatyrbild syntes utan bara en icon där det stod "grafiskt utbytsformatsbild"
Jag kan öppna dem och arbeta med bilderna men det verkar som om de har fått ett annat filformat...I normala fall är det ju jpg eller raw.
Hoppas att någon kan hjälpa mig med detta fenomen...
Mvh Camilla

Om du sitter på Windows så:

Start -> Kontrollpaneln(klassiskt läge) -> Välj fliken Visning -> Klicka ur "Dölj filnamnstilläg för kända filtyper (se bild).

Kolla vad det står efter namnet nu och skriv det här.

Bilagor

• kulgrejer.jpg
    kulgrejer.jpg
    32.1 KB · Visningar: 243
Windows:
* Kolla att vyn är satt till "thumbnails" eller "filmstrip".
* Operativsystemet måste ha skrivrättigheter på skivan (USB-pinnen?) för att få skapa miniatyrer.

Mac OS:
* Kolla att "Show thumbnails" (~?) är ikryssad. Finns på "View Options" (äpple-J).
* Kolla att bilden inte har en "hård" ikon: Markera en felande bild, tryck äpple-i, tab, äpple-x, äpple-w.
* Operativsystemet måste ha skrivrättigheter på skivan (USB-pinnen?) för att få skapa miniatyrer.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar