Sånt var förmodligen alldeles för roligt, så nitrometan har säkert blivit förbjudet (om man inte skaffar specialtillstånd eller nåt), och allt som numera säljs är högoktanig lingonsaft.
Jag funderar på att cyanoakrylatlimma lite på min 7D jag också. I mitt fall är det displayskyddet som ibland ramlar av (har bara hänt mig ett par gånger när jag lagt ner den i väskan). Enda gången jag vill ta av skyddet är när det blivit för repigt och jag har skaffat ett nytt. Det kan ju vara trevligt att få bort överflödigt lim från kamerahuset av rent kosmetiska skäl.
Från mina flygplansbyggardagar vill jag minnas att superlim (som på den tiden ansågs som fusk, eftersom det var för enkelt att få saker att sitta ihop, och det var för dyrt för den genomsnittlige 13-åringen) kunde ge fula märken eller en skrovlig, "suddig" yta på genomskinliga plaster. Och displayskyddet är ju bättre ju genomskinligare det är.
Minns jag fel, eller kan det stämma? Displayskyddet är ju en lite mjukare plast än den man brukar hitta som cockpitglas på en Spitfiremodell, det kanske är en annan sort som inte påverkas på samma sätt?
Kan man göra nåt smart för att skydda det, typ ha en dammsugare som suger alla otäcka ångor åt rätt håll?
Ska titta lite noggrannare, det kanske räcker med att fila av skyddet lite så det inte finns lika mycket att greppa i.