Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tsukiji - fiskmarknad i Tokyo

Produkter
(logga in för att koppla)

oops

Aktiv medlem
Ar det nagon som har varit pa pa den stora fiskmarkanden i Tokyo. Jag tror den heter Tsukiji. Det vore intressant att fa veta om det behovs fotograferingstillstand, kommer allmanheten till osv.

Vore aven intresserad av andra tips i och omkring Tokyo. Jag planerar att vara dar 3-4 dagar i slutet av Oktober. (Ar na'n annan dar da? Lokal fotosidan.se traff :)

Som alltid tacksam for alla svar.

//Fredde
 
Jag har varit där för en del år sedan. Det krävs inget tillstånd. Men du får vara beredd på att hålla dig undan för de som jobbar där - blev själv påkörd av en vagn lastad med frusen tonfisk... Stans färskaste sushi äter du där, men restaurangerna stänger någon gång på förmiddagen.

Har sett att någon annan här lagt ut bilder från Tsukiji. Sök...
 
Jag var i Japan, bla Tokyo, 2000. Vill minnas att man inte får vara med på själva fiskauktionen men det går bra att gå runt bland stånden efteråt. Det gäller att vara morgonpigg då det börjar tidigt.

Harajuku var en intressant plats på söndagar (åtminstone för 4 år sedan). Då samlas ungdomar här, de brukar klä ut sig på alla möjliga och omöjliga sätt. Många fotografer samlades för att ta bilder.

Kvälls- och nattbilder kan vara kul. Det lyser överallt, Shibuya tycker jag var ett bra ställe för detta. Daiba (Odaiba?) är ett annat bra ställe för det.

Regnar det plockar Japanerna fram sina paraplyer, och det blir inte många utan massor och mängder. Kan ge bra bilder.

Det var lite.

/Mattias
 
kolla in 409 ( four o nine) varuhuset o dess speciellt sminkade grupp av människor som alltid hänger däromkring...
 
Joppe skrev:
kolla in 409 ( four o nine) varuhuset o dess speciellt sminkade grupp av människor som alltid hänger däromkring...
Du menar inte Shibuya 109, Tokyu (to=10, kyu=9)? Konstigt sminkade och staljade tonåringar brukar man hitta hängande här och var, gärna vid de shoppingcentra som ligger i anslutning till järnvägsstationer.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.