ANNONS
Annons

Tryckta fotoböcker

Produkter
(logga in för att koppla)

lothgren

Ny medlem
Har tröttna lite på att skriva ut och sätta i album och blivit mer sugen på att trycka upp fotoböcker. Någon som har bra tips på någon firma som gör detta bra?
Krav:
- Går att komponera sidorna helt själv
- Bra kvalité
- Pärmen måste se smakfull ut och inte för "billig". Om man jämför med valniga böcker får det gärna att det ser inbundet ut eller åtminstone som kartongt, inte som pocket...

Op system?

Vet inte vad du använder för operativsystem, men i Mac os har du ju iPhoto där du kan göra just böcker (krävker konto på iTunes).

Har beställt 2 gg där i från, en med hård perm & en med mjuk, över förväntan mkt nöjd båda gångerna.

Du väljer bland teman, lägger till tar bort bilder, text & sidor precis som du vill. När du känner dig färdig klickar du bara på skicka o väntar snällt i ca en vecka.

VH//Danne

Har hört att gordinegenbok.se ska vara bra.

Jag har beställt från ifolor.se och blev jätte nöjd. Ifolor har mallar som man lägger in bilderna i medans man kan lägga in bilderna mer fritt på andra ställen. Jag såg en fördel med att mallarna var klara, det blev väldigt snygg och gick fortare än om man ska ha bilderna precis som man vill :).

En riktigt bra present!

Bra fotobok!

Hejsan,

Kolla på http://www.photohome.se/

Mycket nöjd med kvaliteten och programmet för att designa sidorna. Enkelt och intuitivt,med full frihet.

Olika varianter på pärmar mm som ger ett klart kvalitetsintryck. Inte den allra billigaste men tyckte inte det var rätt grej att jaga efter lägsta pris enbart.

Lite roligt är att de har hemvist i Göteborg och trycker/skkriver i Borås vilket garanterar kort leveranstid och lätt att få kontakt.

Finns många leverantörer med varierande program och priser. I stort omöjligt att själv kunna bilda sig en uppfattning och de som har hittat någon utgår alltid från sina egna preferanser :)

/Anders Ö.

Har gjort en hel del på www.blurb.com. Hårda pärmar med "vika över flärp" är standard. Numera finns möjlighet till finare papper för inlagan (ej provat ännu). Mycket nöjd med kvaliten. Numera kommer böckerna i lådan mycket snabbare efter produktionen (troligen tillverkar man i Europa). Enda krux är att om man beställer en bok i taget blir det en del pengar för frakten.

Den senaste versionen av deras redigeringsprogram innehåller möjligheter för egna sidmallar vilket är bra.

Jag provade Japanfoto som fått bra betyg i tester/jämförelser jag läst men är allt annat än nöjd... Tyvärr.
I första försöket saknade bilderna skärpa, var gryninga och brusiga. Trodde det kunde bero på min redigering och skickade in "råa" bilder med resultatet överdrivna färger, rödtoner och gröntoner som inte fanns i originalbilderna (har gjort andra utskrifter av samma filer).

Till deras fördel ska sägas en jättefin hård pärm i svart linne som verkligen gav känsla av kvalitet samt snabb leverans.

Min mamma skickade helt oredigerade bilder tagna med familjens kompaktkamera till Extrafilm och fick en bok med jättefin bildkvalitet!
Själva boken lämnar dock en del i övrigt att önska och påminner mest om en barnbok.

I både fallen var man hänvisad att använda deras program men varierande grad av valmöjligheter vad det gällde placering, storlek, bakgrund etc.

Min erfarenhet är att resultatet varierar väldigt men hittar du en lösning du blir nökd med så hoppas jag att du fyller på det i denna tråden efteråt!

Mvh
Jenny

Jag har använt mig av myphotobook, köpt både spiralbok och inbunden hårdpärm. Lättarbetat program och hiskelig kvalitetkänsla på den inbundna

Jag har gjort ett par böcker hos Printlife. Jag valde dom främst då de hade fått TIPA award 2008 för bästa mjukvara för fotoböcker. De har en separat applikation som man laddar ned och installerar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar