ANNONS
Annons

trojan går ej ta bort :(

Produkter
(logga in för att koppla)
jag vet att det kan låta dumt & jävligt men inte så illa menat som det låter utan tvärtom.
Sist lärde du dig göra backup, nu bör du lära dig att inte klicka på saker som man inte vet vad det är, samt från början ha ett uppdaterat virusskydd, virus mm råkar man ut för EXTREMT sällan utan att själv klicka sig in på nått dumt eller ladda hem nått dumt, gör man det ändå så kan man räddas många ggr av ett uppdaterat antivirus.

För å svara på 2 inlägg samtidigt ,Jag ladda ner norton efter att trojanerna dök upp så där ligger nog inte felet men jag följer ditt råd ändå PeterWem
Och Nej jag jag klickar inte på allt som dyker upp utan detta har dykt upp på nått annat sett misstänker att dom dök upp när jag satt och letade efter lite bil bilder åt en god vän . För jag har råkat ut för ett liknande fenomen för ett par år sedan när jag ladda hem en bild men då gick det å ta bort
Tyvär så har även en kamrat råkat ut för dom här trojanerna oxå och han vet jag att han är extremt försiktig när han surfar han är så att säga lite väl försiktig

För å svara på 2 inlägg samtidigt ,Jag ladda ner norton efter att trojanerna dök upp så där ligger nog inte felet men jag följer ditt råd ändå PeterWem
Och Nej jag jag klickar inte på allt som dyker upp utan detta har dykt upp på nått annat sett misstänker att dom dök upp när jag satt och letade efter lite bil bilder åt en god vän . För jag har råkat ut för ett liknande fenomen för ett par år sedan när jag ladda hem en bild men då gick det å ta bort
Tyvär så har även en kamrat råkat ut för dom här trojanerna oxå och han vet jag att han är extremt försiktig när han surfar han är så att säga lite väl försiktig

Har du UAC aktiverat och på högsta inställning?
Du kan även ta och posta en ny Hijackthislogga fast ändra filnamnet så som det står i länken.

Den ploppar nästan alltid upp innan man installerar en trojan.

Jo jag har märkt det och det är just det som bekymrar mig för jag kollar alltid på det medelandet vad det står just för att slippa sån här nedrans skit
men det verkar ju inte ha hjälpt den här gången tyvär
Men jag sitter och rensar bland det som jag laddat ner dom senaste veckorna å rensar bort allt som jag hittar å sen får man köra ett par vändor me C cleaner och se om det hjälper inte för att jag tror det men kan ju i alla fall vara värt ett försök

...
C:\Program Files\NortonInstaller\{0C55C096-0F1D-4F28-AAA2-85EF591126E7}\NAV\A5E82D02\17.0.0 .136\InstStub.exe

04 - HKLM\..\RunOnce: [NAV] "C:\Program Files\NortonInstaller\{0C55C096-0F1D-4F28-AAA2-85EF591126E7}\NAV\A5E82D02\17.0.0 .136\InstStub.exe " /RELAUNCH /RUNONCE /PRODID NAV

...

Det där har jag sett på nylevererade maskiner med Norton. Det är från deras "skydd" Norton 360. Har man fått med Norton och byter så brukar det behövas en ordentlig urstädning för att verkligen få rent från skiten. Så det inte koliderar eller fel alarmerar som virus när man lägger på nästa AV skydd.

Ser ut som rester av Norton 2010 (17.0.0x.). Ta hem från rätt länk nedan och se om du får bort resterna.

http://service1.symantec.com/Support/tsgeninfo.nsf/docid/2005033108162039

Testa avira antivir, dem brukar hitta mest virus varje år, finns en gratisversion på www.download.com
Får du inte bort den så är cecilia på idg.se rätt duktig på att hjälpa till så testa skriv en tråd där.

Det där har jag sett på nylevererade maskiner med Norton. Det är från deras "skydd" Norton 360. Har man fått med Norton och byter så brukar det behövas en ordentlig urstädning för att verkligen få rent från skiten. Så det inte koliderar eller fel alarmerar som virus när man lägger på nästa AV skydd.

Ser ut som rester av Norton 2010 (17.0.0x.). Ta hem från rätt länk nedan och se om du får bort resterna.

http://service1.symantec.com/Support/tsgeninfo.nsf/docid/2005033108162039

Tycker bara det är konstigt att den ligger i autostart om den är avinstallerad. Hur som helst är en ny hijackthislogga med ändrat filnamn att föredra. Ändra C:\Program\Trend Micro\HijackThis/HijackThis.exe till hej.exe.

Är du medlem på Flashback annars så finns användare 927 där som i hela sitt liv verkar ha ägnat sig åt att hjälpa andra från att bli av med malware:
https://www.flashback.org/f81

Senast ändrad:
Ladda ner Revo Uninstaller gratis man man välja så att den tar bort "allt" från programmet så att de inte ligger något kvar.

Provat spybot search and destroy och adaware? använder dessa två och aldrig haft problem att få bort maskar.

/Stefan

Ser ut som du har såväl f-secure som avg (och norton?) installerade samtidigt, vilket inte är bra.

Om du VERKLIGEN vill lösa problem med malware krävs mer än en hijack this-log. Gå till majorgeeks.com och deras forum för dylika problem. http://forums.majorgeeks.com/showthread.php?t=35407

Följ deras guide "read and run me first" och posta dina loggar i en ny tråd där endast forumets experter svarar så får du hjälp. Jag hänger på detta forum ibland, de är mycket kunniga och har bland annat utvecklat flera egna verktyg som du kör för att producera maximal mängd information om vad som finns i din dator och ta bort det som inte bör finnas där.

Testa avira antivir, dem brukar hitta mest virus varje år, finns en gratisversion på www.download.com
Får du inte bort den så är cecilia på idg.se rätt duktig på att hjälpa till så testa skriv en tråd där.

Nu har du fått massor av råd. Kanske för många till och med? Själv har jag flera gånger fått extremt bra hjälp av cecilia på eforum.idg.se

Hon (och en del andra som också hänger där) hjälper dig steg för steg. Ställ en fråga där! Fler råd behöver du inte :)

Nu har du fått massor av råd. Kanske för många till och med? Själv har jag flera gånger fått extremt bra hjälp av cecilia på eforum.idg.se

Hon (och en del andra som också hänger där) hjälper dig steg för steg. Ställ en fråga där! Fler råd behöver du inte :)

För många råd kan man aldrig få Men man får sålla lite vilket jag brukar göra vare sig det gäller datorn el en automatlåda till bilen jag frågar en massa och sedan så följer jag dom råden som känns å verkar vara mest logiska vilket fungerar i 9 av 10 av fallen
Men jag ska lägga upp en fråga även på IDG

Tycker bara det är konstigt att den ligger i autostart om den är avinstallerad. Hur som helst är en ny hijackthislogga med ändrat filnamn att föredra. Ändra C:\Program\Trend Micro\HijackThis/HijackThis.exe till hej.exe.

Sökvägen är helt korrekt för förinstallerat try-ware som Norton oftast är då det levereras med en ny dator. Det är just därför det först dök upp borttagnings apps som freeware, sen från konkurenterna och slutligen kröp Norton/Symantec till korset och släppte egna avinstallerare.

Många antivirusprogram är svåra att få bort helt, de händer att dem ligger kvar i autostart mm därför rekomenderar jag att använda Revo Uninstaller :)

Ett tips till är att innan du försöker rensa från virus/trojaner/malware eller vad det nu än är...inaktivera systemåterställning om den nu är aktiv(vilket den är som default).

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.