Flightspotter89
Aktiv medlem
Vad blir att lära av denna sk. förstörande test?
Jo, panchos (alla över 19år) använder ofta bl.22, ser alltid när bildsensorn är förstörd för att kunna återge maximalt, men, ungtupparna (alla under 19år) använder ofta nästan full bländare, säg bl.2,8, ser då allting perfekt i den färdiga bilden, ingen diffraktion, inga repor, inget damm, fil förstör inte heller bildsensorn, en del systemkameror är även fukttätade, varför inte då åxo testa hur mycket fukt tål prylen, egentligen.
Jag vet iaf,
mina kamerahus lånar jag inte ut till min hund, då blir det en riktigt tuff test, alldeles för tuff!
Här var man då inte dömande! Vad i tusan har ålder att göra med vad för bländare man använder, vist tragiskt att se dom som haft en systemkamera i 3 år och bara kört i gröna läget.
Jag är 19 och räknas då till "Ungtupparna" som då använder 2.8? Minns inte senast jag använde sådan hög bländare för det passar inte min typ av fotografering. Vad man har för inställningar på kameran har väl ändå med kunskap att göra och inte ålder på personerna som håller i kameran? Har sett bilder från personer på typ 15 år som tar mycket bättre bilder än fotografer som fotat hela sitt liv och är 70+.
Fatta inte att alla ska klaga på den här filmen så galet mycket, vad gör det att man pajjar en gamla slutkört kamera som är värd ett par hundra, inte direkt att en grå plastbit byggt i en miljon exemplar kommer få samlarvärde! Ålder har lite att göra med kunskap och en slutkörd 300D är inget att lipa över!