Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Trixigt att mata in CF-kort

Produkter
(logga in för att koppla)

JenyJ

Aktiv medlem
Jag har nyligen bytt kamera, och med den även minneskorttyp. Mot att tidigare använt de smidiga SD-korten har jag CF.
Klumpiga och kärva att få in i kortläsare.. Är det så det är. eller är det bara jag som inte hittat rätt teknik?
På min kortläsare har jag t o m lyckats knäcka ett par stift invändigt, ser det ut som, så den är obrukbar till CF-kort nu... :(

Jag kan bara hålla med.

Har en SanDisk-läsare och det är ett himla pyssel att få in CF-kort i läsaren, har inte knäckt några pinnar dock.

SD är mycket bättre.

Ja, tyvärr kan man ju inte välja vilken typ av kort man vill använda. Jag fick köpt mig en ny kortläsare, och är nu noga med att se till så att kortet kommer in åt rätt håll.....
Alltid lär man sig något! ;-)

På min kortläsare har jag t o m lyckats knäcka ett par stift invändigt, ser det ut som, så den är obrukbar till CF-kort nu... :(
Jag plockar (nästan) aldrig ut kortet ur kameran. Bilderna skickar jag över med USB-sladden. Det är förmodligen långsammare än med kortläsare, men enklare och det sköter ju sig självt, när bilderna rinner över. Så om det tar någon minut mer eller mindre känns som om det kvittar.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto