Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tripper eller Archos Multimedia Jukebox?

Produkter
(logga in för att koppla)

simons

Aktiv medlem
Jag står i valet och kvalet mellan Tripper (2 300 kr på zebramedia med frakt) och Archos Multimedia Jukebox (3 200 kr på technikdirekt med frakt och compact flash-läsare från scandinavianphoto).

Båda har lagringskapaciteten 20GB. Vad jag har kommit fram till är att fördelarna med Trippern är att den stöder USB 2.0 och att man även kan skriva till kortet (man kan endast tömma kort med Archos). Fördelen med Archos är att den har en display och att den även fungerar som mp3-spelare (videofunktionen intreserar mig inte). Fast jag har redan en mp3-spelare med compact flash-kort, så även Trippern skulle jag ha användning för i musikväg genom att ha tillgång till åtskilliga fler låtar från hårddisken.

Jag har verkligen kört fast i träsket av bärbara hårddiskar. Vilken tycker ni jag ska köpa? Är det något jag har missat med modellerna (fördelar/nackdelar)?
 
Står inför ungefär samma val. Har egentligen inget behov av displayen förutom att man skulle vilja vara säker på att bilderna är överförda innan man tömmer kortet. Men förmodligen så klarar den inte av att visa RAW iaf. Det man isåfall kan göra är att smyga in en jpg bild ibland dem o kika på den... Men lutar nog åt trippern tror jag...
 
Ser kanonbra ut Kim! En snabb fråga bara - du skriver att du saknar usb 2 - vet du något om Firewire, ev nån enhet som man kan koppla på för att få detta..?

Kabel/laddare för cigarettändaruttag som tillbehöR?
 
Efter ännu mer velande har jag till slut hittat produkten som passar mig. Jag har skickat efter en beställning på Archos Gmini 120.

20GB hårddisk, compact flash-läsare, USB 2.0, mp3-spelare och inspelningsfunktion. Detta för dryga 2 800kr med frakt. Betydligt billigare än iPod och inte mycket dyrare än zebramedias tripper och xdrive som inte har någon mp3-spelare. Den verkar kanon, men jag ska väl inte säga för mycket innan jag har fått den.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.