stefanw skrev:
Michael: Jag kan inte låta bli att bli lite nyfiken på vilka applikationer du kör för att ha nytta av så stor skärmyta?
Det är lugnt
Jag körde en 24" cinemadisplay förrut som gick sönder, så köpte en Samsong 215TW som tillfällig ersättare, ville egentligen gå upp på 30" men vill vänta in nästa generation som borde komma i höst. Tanken var att samtidigt när jag byter dator nu i höst, använda denna 21" brevid, med den gamla burken, för att köra mitt aktieprogram, Wintrade, som utan problem fyller en hel skärm med info. (Kör idag min laptop brevid med den infon). Men genom att lägga allt på samma dator så slipper jag extra tangentbord/mus.
Den 3:e skärmen har jag inte riktigt bestämt mig 100% vad jag ska ha den till, men jag har alltid oerhört många program öppna samtidigt, så på den kan jag köra tex outlook, fönster med info från webservern, inkommande orders etc. (Jobbar med näthandel).
Och huvudskärmen det man arbetar med för tillfället, när man jobbar med beställningar så har man ekonomiprogran, webadmin, pacsoft (posten) , labelprinter etc. skönt att se all info samtidigt och slippa alt+tabba hela tiden. Frilägger mycket produktbilder så en stor skärm att lägga banor på blir väldigt skönt hoppas jag.
Jag är dock lite orolig för platsbrist, inser att en 30" skärm är hyffsat stor, så när den väl är på plats får det bli ett slutgiltligt beslut om det finns plats för en 3:e skärm eller om det får räcka med 2st.