Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Trimning av pixel-dot
- Trådstartare stilero
- Start datum
Henry Fredrikson
Avslutat medlemskap
Låter som om det tar betalt för en term som Du inte ska förstå innebörden av.
Pix är den den minsta utläsbara punkten på kamerans sensor eller minsta tänkbara enheten på en bildskärm.
Dot eller punkt (p, pt) är en tryckeriterm som talar om hur många punkter per/tum som en bild/typografisk stil är uppbyggd av.
Hur man kan kalibrera det i en kamera övergår mitt förstånd.
Pix är den den minsta utläsbara punkten på kamerans sensor eller minsta tänkbara enheten på en bildskärm.
Dot eller punkt (p, pt) är en tryckeriterm som talar om hur många punkter per/tum som en bild/typografisk stil är uppbyggd av.
stilero
Aktiv medlem
Låter som om det tar betalt för en term som Du inte ska förstå innebörden av.
Tack för svaret. Lämnade in kameran, eftersom jag hade "döda" (röda) pixlar på CCD på samma ställe oavsett ISO. Kameran kom tillbaka idag med denna åtgärd beskriven.
Dock är idag de röda pixlar jag tidigare hade borta. Är pixel dot trimning ett finare ord för att "släcka" döda pixlar på CCD?
Henry Fredrikson
Avslutat medlemskap
Men då är Du förmodligen nöjd? Det är det viktiga!Tack för svaret. Lämnade in kameran, eftersom jag hade "döda" (röda) pixlar på CCD på samma ställe oavsett ISO. Kameran kom tillbaka idag med denna åtgärd beskriven.
Dock är idag de röda pixlar jag tidigare hade borta. Är pixel dot trimning ett finare ord för att "släcka" döda pixlar på CCD?
vaktmästaren
Aktiv medlem
Har just fått tillbaka min kamera från service, där de enligt rapport har utfört trimning av pixel-dot. Är det någon som har koll på vad detta innebär i praktiken?
Varför inte helt enkelt fråga dem vad trimning av pixeldot är för något. Jag mena, det är ju din kamera och du har rätt att få veta vad de gjort med den. Och vad du betalt för!
stilero
Aktiv medlem
Varför inte helt enkelt fråga dem vad trimning av pixeldot är för något. Jag mena, det är ju din kamera och du har rätt att få veta vad de gjort med den. Och vad du betalt för!
Det var garantiärende, så jag har inte betalat något. Bara nyfiken på vad som är gjort, och eftersom de har stängt för helgen så får jag inte svar förrän måndag.
Forumet brukar ju alltid besökas av kunnigt folk, så jag gjorde en chansning här först.
stilero
Aktiv medlem
Men då är Du förmodligen nöjd? Det är det viktiga!
Självklart är jag nöjd. Tyvärr är tekniknörden för nyfiken av sig för att vänta till måndag