Annons

Trema..

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag använder Trema-hängmappar både för småbild och mellanformat. Det finns två plasttyper, en mjukare och en hårdare (fri från mjukgörare, lär vara skonsamt mot bilderna).

Fördelar: Fungerar bra, lätt att hitta bilder, överskådligt, mapparna ger bra skydd om man ska skicka bilder till någon för visning, kompakt lagringsmetod, stort sortiment, företaget skickar gärna gratisprov på allt i sortimentet.

Nackdelar:
Både mappar och skenor är onödigt dyra, antagligen p.g.a på dålig konkurrens. Det kan inte kosta många ören att tillverka en plastmapp.
Det hårdare plastmaterialet går lätt sönder om man hanterar det oförsiktigt.

Senast ändrad:
Tjena Gunte
Jag har använt Tremasystemet i många år, och jag tycker inte att det finns något att klaga på.Perfekt att lägga upp på ljusbordet för granskning. För 6x6 finns det en svart passepartout som man sätter bilden i, sen är det bra att sätta den i plastfickan. När jag sen scannar 6x6 så lägger jag passepartoun med bilden i 9x12 masken på scannern, funkar jättebra.

Ha de
Lars-Göran.

Jag älskar mina Tremamappar ála hängtypen. De hänger bra, och relativt lätt att hitta. Jag har de hängande i grupper.

De är billiga tycker jag, med tanke på vad man får.

Jag tror inte jag kommer att byta ut de i första taget. Har testat lite andra saker i början när man inte trodde man skulle fota så mycket. Ex.vis liknande plastmappar fast i vanliga Jopapärmar, men det var katastrof. De hängde sig ut genom undersidan.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar