Annons

Tre nya Canon-gluggar?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det låter väl rätt troligt att 24-70 blir uppdaterad.. Den är ju ändå sen 2002 om jag inte missminner mig..

En 24 2.8 IS skulle vara ett underbart komplement till 28-70 2.8L. Men varför IS på en sådan brännvidd? Tror 24mm är en skön brännvidd på crop-kamera

Du får nog börja öva på att se förvånad ut, i sådana fall, här är en bild på den nya 24-70/2.8L, utan IS: http://www.canonrumors.com/forum/index.php/topic,3206.msg0.html#new

(fast givetvis inte bekräftat, men de flesta ryktena pekar i riktningen 24-70 utan IS)

Jag blev förvånad. Kändes ju inte direkt som att det var något som ryckte i köptarmen när man har ett bra ex av den gamla måste jag medge. Hade den nya fått IS hade man antagligen gått och klurat på om det var värt att byta...

Stort TACK till dig Daniel för nyheterna!

Eller är det någon som lekt i Photoshop?

Canon EF 24mm f/2.8 IS
Canon EF 28mm f/2.8 IS
Canon EF 24-70mm f/2.8L II

http://www.canonrumors.com/forum/in...html?PHPSESSID=j16c9vab18d3ea49gvpclfolq3#new

//Daniel

Hej David!
Stort TACK till dig Daniel för nyheterna!
Det skall bli spännande att läsa de kommande testen!
24-70 II är säkert välkommen för många med nya IS om fyra bländar steg och asfäriska linser!
Mvh/C

Och nu börjar Canon också förstöra sina objektiv med 9 bländarlameller...
Det bådar inte gott för en kommande 35L2.... :(

Det är väl mer en smaksak? Zeiss kör ju med 9 bländarlameller på många av sina objektiv idag och med tanke på hur många som är lyriska över bokeh m.m. på de objektiven så är det kanske inte så dumt?

Senast ändrad:
Vad är det som inte är bra med nio lameller?

/K

Det man möjligen vinner i bokeh (förutom marknadsföringsmässigt då) förlorar man mångfaldt när man använder optiken nerbländat vid nattfoto... Det är iallafall min åsikt.
Jag tycker 8 uddiga stjärnor är tusen gånger trevligare än 18 uddiga dito.....

Det man möjligen vinner i bokeh (förutom marknadsföringsmässigt då) förlorar man mångfaldt när man använder optiken nerbländat vid nattfoto... Det är iallafall min åsikt.
Jag tycker 8 uddiga stjärnor är tusen gånger trevligare än 18 uddiga dito.....

Fast har inte de 18 uddiga att göra med att bladen dessutom är rundade. Jag har testat flera Nikon med 9 rundade blad medan t.ex Zeiss kör 9 st icke rundade. Skillnaden är solklar, icke rundade ger färre och tydligare uddar.

Håller med om att det är trist med de rundade.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar