Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Trasigt Sigma 15/50 2,8

Produkter
(logga in för att koppla)

andershannu

Ny medlem
Tänkte höra om det finns hopp för mitt Sigma 15-50 2,8. Objektivet ger bra bilder men problemet är att det nu bara går att använda brännvidden 18-28 sen är det ett "distinkt" stopp.

Vad kan problemet vara och vart kan man lämna in ett trasigt sigma objektiv i sthlm området. Sen misstänker jag väll att det blir väldigt dyra reparationer i såna finmekanik grejer?

Tack på förhand för tips och råd hur jag borde gå till väga!

mvh Anders

det är inte någon sådan macrokapp eller vad det är (osäker på vad det var) det finns på vissa objektiv ? har varit med om ett objektiv där det blev en begränsning när jag ändrade reglaget på den knappen, med andra ord, när det reglaget är i ett läge kan du bara använda 18-28.
Ibland är det lättare an man tror, håller tummarna för dig att det är nått sånt.

EDIT: Tittat runt lite, verkar finnas ett reglage där det står LOCK, kolla det.

tyvärr

Jag fick upp hoppet där ett tag men nu är det borta igen. Lock knappen låser den bara i läget 18 och den verkar fungera som den ska. Det som jag tycker är underligt är att det är ganska distinkt läge vid 28 och däremellen fungerar den som den ska.

Hoppas på fler liknande lösningsförslag =)
tack ändå!

ANNONS