Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Trasigt objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej Emelie,

Jag skulle föreslå att du skickar bilden i ett mail till Canon RCC, Servicecenter i Mölndal och frågar dem om råd/pris. Jag har använt dem 2 gånger och de har utmärkt service.

Här har du mail adressen: [email protected]

Samma hände min sons 50/1,8, två bitar då han släppt fotoväskan lite för hårt i golvet. Jag fixade det själv, gäller bara att passa ihop de två bitarna och skruva ett kvarts varv bajonett fattning. Så löste jag det.
Lycka till!

Samma hände min sons 50/1,8, två bitar då han släppt fotoväskan lite för hårt i golvet. Jag fixade det själv, gäller bara att passa ihop de två bitarna och skruva ett kvarts varv bajonett fattning. Så löste jag det.
Lycka till!

Jaså? Så det är inte hopplöst iallafall. Vad menas med bajonett fattning?

Då inga kablar eller övrigt är trasigt som jag ser på din bild, så hoppas jag att det är så enkelt som jag föreslog. Gäller bara att passa ihop de två delarna och vrida åt rätt håll.

Då inga kablar eller övrigt är trasigt som jag ser på din bild, så hoppas jag att det är så enkelt som jag föreslog. Gäller bara att passa ihop de två delarna och vrida åt rätt håll.

Ja, gäller att passa ihop dom som sagt. Var inte så lätt. Kan ju vrida på fokusen och då rör två grejer efter kanten.. vet inte var dom ska vara heller.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto