ANNONS
Annons

trasigt 18-70 kitobjetiv.........

Produkter
(logga in för att koppla)

Daniel Söderholm

Aktiv medlem
var på fotomässan i helgen och råkade slå i objektivet på min d70, 18-70 kitgkuggen.
När jag fokuserar nu så hörs ett skrapande ljud som inte hörts tidigare. Så jag antar att det bara är att skicka till nikon och hoppas på det bästa.Frågan är bara måste jag skicka kameran också?
Har tagit ett antal bilder sedan "olyckan" både med mitt andra objektiv(sigma 70-300) och kitgluggen,bilderna blir bra så kameran verkar ju ok.
tips råd mottages tacksamt!
vet inte om detta går igenom spm garantiskada, behöver jag anmäla till försäkringsbolag innan jag fått domen från nikon?

Tack på förhand
Daniel

Daniel Söderholm skrev:
var på fotomässan i helgen och råkade slå i objektivet på min d70, 18-70 kitgkuggen.
När jag fokuserar nu så hörs ett skrapande ljud som inte hörts tidigare. Så jag antar att det bara är att skicka till nikon och hoppas på det bästa.Frågan är bara måste jag skicka kameran också?
Har tagit ett antal bilder sedan "olyckan" både med mitt andra objektiv(sigma 70-300) och kitgluggen,bilderna blir bra så kameran verkar ju ok.
tips råd mottages tacksamt!
vet inte om detta går igenom spm garantiskada, behöver jag anmäla till försäkringsbolag innan jag fått domen från nikon?

Tack på förhand
Daniel

Skicka inte med kameran och det går inte på någon garanti.
Försäkringar tar du så fort du får offerten från Nikon.

Jag har haft inne min Nikon för justering av bakfokus, det tog ca 8 dagar, själva jobbet, 2 dagar tillkommer för frakt.

Jag antar att du nog får räkna med 2 veckor eftersom detta troligtvis är något mer avancerat än att justera mjukvara.

/Andreas

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar