Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Trasiga jpg filer

Produkter
(logga in för att koppla)

SebastianL

Avslutat medlemskap
Hej Alla!

Jag har några jpg filer som av någon anledning blivit trasiga. När jag försöker öppna filerna i Photoshop får jag felmeddelandet

"Kunde inte fullfölja din begäran därför att längden på JPEG marker-segmentet är för kort (filen kan vara trunkerad eller för kort)."

Är det någon som har några tips om vad man kan göra för att reparera filerna. Tyvärr har jag ingen backup på just dessa fem filer.

Alla förslag på hur jag skulle kunna lösa detta är varmt välkomna.

Vänliga hälsningar,
Sebastian Lindberg
 
Gissar att det egentligen är ett annat format än Jpg. Om du kör Mac kan du använda Graphic Converter för att öppna bilden och spara om den. Finns säkert motsvarande program för PC, annars får du ändra filändelsen från Jpg till något annat och öppna den i PS.

Edit:
Även om filerna skulle vara trasiga går de oftast att öppna i Graphic Converter.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.