Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Trasiga jpegs

Produkter
(logga in för att koppla)

cribbe8

Medlem
Har några gamla trasiga jpeg bilder jag tänkte försöka laga, har provat med "jpeg recovery 4" utan framgång. Den säger att det är "corrupted headers". Är det någon som har erfarenhet av detta?
 
Jag hjälpte en med det en gång i sweclockers forum, skrev ett eget program som fixade headerdatan. Om du vill kan du lägga upp en bild någonstans så jag kan ta en titt på den, gärna en annan bild som är tagen med samma kamera som inte är trasig om det är jpegs direkt från kameran.
 
"corrupted headers"

Hej!

Bilder med "corrupted headers" har jag massor av efter att försökt rädda dom med något "recovery" program.

Skulle vara jättetacksam om denna tråden kunde vara öppen här på forumet. Jag har för många bilder för att be eller betala någon för att försöka fixa alla. Bilderna sparades ner på en oanvänd HD som förhoppningsfullt inget ytterligar har blivit skrivet till. Exakt vad som blivit gjort är diffust eftersom det är över två år sedan det hände.

Väntar med spänning på fortsättning på denna tråden!

Olle
 
Hej!

Bilder med "corrupted headers" har jag massor av efter att försökt rädda dom med något "recovery" program.

Skulle vara jättetacksam om denna tråden kunde vara öppen här på forumet. Jag har för många bilder för att be eller betala någon för att försöka fixa alla. Bilderna sparades ner på en oanvänd HD som förhoppningsfullt inget ytterligar har blivit skrivet till. Exakt vad som blivit gjort är diffust eftersom det är över två år sedan det hände.

Väntar med spänning på fortsättning på denna tråden!

Olle

Corrupted Headers brukar betyda olika saker när programmen varnar för det, antingen är bara själva headern skadad. Då är det enkelt att fixa dem. Är det inte headern så brukar hela filen vara skadad mer eller mindre. I Christians fall med bilden han skickade mig så fanns ingen data i filen alls. Var nollor alla byte rakt igenom.

Om du vill kan du ladda upp eller skicka mig en exempelbild så kan jag titta på den, kan fixa om headern är trasig.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.