Annons

Trasig Nikon 5700 + Grå Marknad

Produkter
(logga in för att koppla)

sladge

Ny medlem
Jag är en ganska lycklig ägare till en CP5700. Tyvärr har jag varit klumpig och haft sönder den.

Jag tror jag råkade komma at "ON"-knappen när kameran låg i kameraväskan. Objektivet kunde då inte åka fram och nu säger kameran "Lins Error".

Är det någon som haft samma problem?

Problemet är att jag köpte kameran i Singapore.
Därför tror inte Nikon Sverige kommer att laga detta åt mig utan ersättning. Vet inte ens om de kommer att laga kameran alls...


Någon som har erfarenhet av "Grå Marknad" och Nikon?

Kan de se att kameran kommer från Singapore?

MVH en ledsen ägare av en paj 5700....
 
Vad har du för hemförsäkring?

En kompis till mig köpte en 300D i Asien, undrar om det inte till och med var Singapore. Efter att ha haft den ett par dagar tappade han den i en grotta där det var saltvatten. Han fick en helt ny på hemförsäkringen och har nu svensk garanti på det nya exemplaret.
 
Jag repade en olympusdigital för några år sedan på hemförsäkringen, allrisk tror jag tillägget heter.

1500 kronor i självrisk kändes lugnt i jämförelse med dom 3500 reparationen gick på.

Kolla upp din hemförsäkring!
 
Har en CP2100 (något enklare kamera) men gjorde exakt samma misstag att slå på kameran när linsen inte kunde "komma ut"
Det enda jag gjorde var att ta ut batterierna och låta dem vara ur ett par min.
Sedan, när jag startade kameran igen så funkade den utan problem.

Hoppas samma gäller för din kamera.

Lycka till!
 
Självklart har jag lyckats med att få "lins error" tidigare och då testat att ta ur batterierna och starta om igen. Denna gång låter det dock knak,knak knak. Man kan höra att allt inte är som det skall med motorn eller mekaniken som för fram objektivet.

Tack ändå för omtanken.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.