Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Transportera blixtpaket till location

Produkter
(logga in för att koppla)

danneman

Aktiv medlem
Hur brukar ni göra när blixtarna skall släpas med utomhus?

Packar ni blixtar m.m. i en väska, stativ i en annan?

De "allt-i-ett-kit-väskor" som ofta följer med blixtpaketen känns väldigt osmarta. Bra för att skicka på postorder men värdelöst klumpiga när man skall ta med grejerna till fots!

Hur gör ni? Tips på lösningar? Väskor med hjul? Resväska med egen inredning? Bagage/transportvagn a'la Clasohlson?

Ljusa idéer skulle glädja!
 
Här i Västerås har vi inga pengar att köpa lyxiga grejjot för.

Vi har inte en plats för en modell i helkropp på 50mm i våra studios

> Linda in blixtarna i frote-handukar, och ner med allt i en trunk.

Jag brukar få i..

2 blixtar
2 stativ (korta varianter)
1 softbox
2 paraplyer
1 reflexskärm
sladdar

Ska tillägga att jag har en Prince trunk (grön), så jag får lida av att känna mig som ett tennisproffs på köpet.....

Inget att rekomendera kanske, men budget....


Annars kan man ju ha snygga svindyra handbyggda case,.

over and out....
 
Jag har en gammal golfbag som jag har mina stativ och blixrar i. Klumpigt ibland men man får med sig allt.
 
Trälåda/väska av den typ snickare använder till cirkelsågen..
den rymmer blixtar, synk filter o sladd.

En likadan väska till för förlängningskabel, paddor och mer förlängningskabel..

En "verktygslåda" i plast för en liten kompaktblixt (reserv) en kortsladd mer filter och lödkolv och multimeter....

En större verktygsväska i plast för kamera, objektiv (invirat i handdukar) o ljusmätare (egentligen två likadana, en analogt och en digital så jag slipper packa om... vet egentligen knappt var den analoga finns, någon som är intresserad av en Canon F1new med objektiv och så???)

Stativen i en stativväska, eller två.

rymlig bil....

/b
 
Jag köper typ aluminiumväskor på clas ohlsson (standard-väsk-storlek) och sedan köper jag lite skumgummi av den typen man använder när man bygger case till mixerbord osv. Det är ett formfast och tätt skum som går bra att skära/såga i samt limma. Bitarna figursågas och limmas fast i väskan så att blixtarna passar perefekt och ligger helt stilla och säkert från stötar.

Skummet finns i olika täthetsgrader beroende på vad man ska ha i väskan.

//Peter
 
Svårt att hitta stora nog, om man ska frakta med reflektorerna på..

Har kollat, men det kanske var vårat clas olson som inte var så toppen på case..

Faktum var att dom oxå kostade en slant..

Länge leve Prince trunken (grön och fin)
 
tomasbz skrev:
Svårt att hitta stora nog, om man ska frakta med reflektorerna på..


Jag har mina i väskorna utan reflektorer... Annars blir det allt tight! =o) Dock får den lilla discreflektorn på profotos kompaktblixtar plats. Den har inte så stor diameter.

Standardreflektorer, paraplyer, softboxar och andra tillbehör får ligga i en annan väska. Mycket smidigare - Och det är ju inga ömtåliga saker...

Mvh /Peter
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.