Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Trans-sibiriska

Produkter
(logga in för att koppla)

FelixSwensson

Avslutat medlemskap
Hej! Jag och några kompisar ska i sommar göra en riktigt rolig resa. Vi skall åka den transsibirska järnvägen, byta till den trans-mongonliska för att sedan ta oss till mongoliet och till sist till kina. Det vore kul ifall någon som har gjort en liknande resa kunde dela med sig av sina erfarenheter och kanske visa lite bilder från resan.

Mvh Felix

Ni Kommer få det suveränt!

Spana in vår resdagbok så kommer ni nog få flera bra tipps:

http://www.resdagboken.se/Default.aspx?documentId=3&userId=11490&section=undefined

OBS! Extra värdefullt kan vara att veta att våran kupé kompis blev bestulen på sin digital kamera precis när vi gick på tåget då det kryllar av människor, så håll i era saker. Min canon laddare blev bränd på tåget så ladda sparsamt verkar vara lite diverse strömspikar...

Bara och hojta om du har specifika frågor!

Mvh Per

Har varit inne och läst nu och det låter fantastiskt! Men jag undrar lite hur det funkar med stoppen när man åker tåg. Hur länge hinner man gå ur tåget?

Det finns utförliga tider tryckta på små tabeller i vagnarna. I praktiken så är det lite vilda västern tåget visslar och folk springer på i farten. Kan inte rekommendera att gå särskilt långt utan försök fråga konduktören inför varje stopp. Det brukade iofs svara att jo det är hur lugnt som hellst vi stannar i minst 15 min och efter 3 minuter kunde tåget börja rulla.

PS. Vad ni en gör så gå på toa innan gränsen det tar många evigheter...

Läste vissa delar av resedagboken. Kul! Jag och min dåvarande flickvän åkte transsibiriska (-mongoliska) i början av 1986 och tillbringade sedan dryga 2 månader i Kina. Besökte delvis samma platser som ni. Yangshou, Kunming, Dali, Lijiang i alla fall. Rolig läsning! Helt klart har oerhört mycket förändrats. Jag är inte säker på att det alltid är till det bättre, men jag är inte heller säker på att alla kineser håller med mig :)

//Anders

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar