Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tröttnat på den lilla displayen...

Produkter
(logga in för att koppla)
Kan köra live view med min Android-platta & Canon iaf (USB).
Vet inte om liknande finns till iPad & Nikon dock, men det borde väl finnas?

Men som sagt så brukar jag oftast kolla efteråt genom att flytta över SD-kortet.

Trodde Apple var snabba att stödja sånt här, men vad man läser här så verkar det ju tvärt om (?)

För mig fungerar det, som jag skrev, utmärkt att få bilderna från min Canon 7D Mark II till iPhone/iPad via ett Eyefi Mobi-kort i kameran.
 
WU-1 funkar tydligen inte till D7000... och WT4 verkar vara strulig som nämns ovan(och den är ganska/för dyr, jag betalar gärna för bra saker, men det ska vara resonligt).
Sladdar kopplade till plattor har sina nackdelar som jag ser det.
Just nu lutar jag mkt åt eyefi mobi pro, men som sagt eyefi är bara en tillverkare(finns Toshiba och en till) så det hade varit intressant att höra erf. i från samtliga.
Som vissa nämner är de än så länge ganska dumma/enkla funktionsmässigt(blåser över alla bilder) men de utvecklas väl de med.
Som kuriosa/OT: igår googlade jag på dessa tillbehör... och idag när jag besöker expressen.se så dyker reklam för dessa tillbehör upp på den sidan... Storebror ser Dig... el. rättare sagt N S A
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.