Kullis
Aktiv medlem
Nu har jag tröttnat på den lilla displayen på baksidan av min kamera(D7000) och funderar på att införskaffa ett eyefi mobi för att kunna få över bilderna till en ipad och på så sätt se bilden i ett större format och granska den där. I många Nikonkameror så kan man ha 2st SD-kort och jag tänkte då att det ena kortet tar bilden i raw och det andra kortet tar bilden i jpg och är då ett eyefi kort som kan skicka över JPG-bilden till ipaden(låter himla smart och smidigt).
Eyefi mobi pro kan dessutom skicka raw-bilder(men jag antar att de då inte går att se på ipad utan det är snarare till datorn då.
Men! nu har jag sett att även Toshiba har ett kort FlashAir som kan skicka bildfiler på samma sätt och verkar billigare...
Är därför nyfiken på om någon här provat/använder något av dessa wifi-kort och vilka erfarenheter Ni har?
(det är ju snart mässa och det finns förhoppningsvis fin-fina erbjudanden
Eyefi mobi pro kan dessutom skicka raw-bilder(men jag antar att de då inte går att se på ipad utan det är snarare till datorn då.
Men! nu har jag sett att även Toshiba har ett kort FlashAir som kan skicka bildfiler på samma sätt och verkar billigare...
Är därför nyfiken på om någon här provat/använder något av dessa wifi-kort och vilka erfarenheter Ni har?
(det är ju snart mässa och det finns förhoppningsvis fin-fina erbjudanden