Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Trött på "Ricoh GR-vidvinkel"

Produkter
(logga in för att koppla)
Har själv en GR och visst skulle jag vilja ha en liten 16-50/2,8 på kameran som för övrigt skulle vara oförändrad. Dock rent önsketänkande.

Realistiskt är nog en framtida GR med 24-32MP och kanske IBIS. Då blir 28mm inga problem även med 35/50 cropfunktion.

Har du tröttnat på 28mm och kräver samma bildkvalitet, skaffa en kompakt systemkamera.
Accepterar du något sämre skulle jag kolla in Sony RX100III

För övrigt ryktas det om att efterträdaren till Fujifilm X100S som har 35mm kommer att få 28mm.

/Stephan

Jag kör själv med en Fuji X100T som jag gillar. Men den är väsentligt större än en Ricoh allts ingen kompaktkamera i den bemärkelsen. Och skall man ändå upp i storlek finns ju mängder av kameror att välja på och vill man kunna köra olika brännvidder finns ingen anledning att låsa sig vid en X100T anser jag. Men både Olympus och Panasonic gör ju riktigt små och bra systemkameror, i och för sig 4 x 3 sensor, men den är riktigt bra idag.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar