Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Trött på "Ricoh GR-vidvinkel"
- Trådstartare Osscam
- Start datum
Sabud
Aktiv medlem
Har själv en GR och visst skulle jag vilja ha en liten 16-50/2,8 på kameran som för övrigt skulle vara oförändrad. Dock rent önsketänkande.
Realistiskt är nog en framtida GR med 24-32MP och kanske IBIS. Då blir 28mm inga problem även med 35/50 cropfunktion.
Har du tröttnat på 28mm och kräver samma bildkvalitet, skaffa en kompakt systemkamera.
Accepterar du något sämre skulle jag kolla in Sony RX100III
För övrigt ryktas det om att efterträdaren till Fujifilm X100S som har 35mm kommer att få 28mm.
/Stephan
Realistiskt är nog en framtida GR med 24-32MP och kanske IBIS. Då blir 28mm inga problem även med 35/50 cropfunktion.
Har du tröttnat på 28mm och kräver samma bildkvalitet, skaffa en kompakt systemkamera.
Accepterar du något sämre skulle jag kolla in Sony RX100III
För övrigt ryktas det om att efterträdaren till Fujifilm X100S som har 35mm kommer att få 28mm.
/Stephan
alf109
Aktiv medlem
Jag kör själv med en Fuji X100T som jag gillar. Men den är väsentligt större än en Ricoh allts ingen kompaktkamera i den bemärkelsen. Och skall man ändå upp i storlek finns ju mängder av kameror att välja på och vill man kunna köra olika brännvidder finns ingen anledning att låsa sig vid en X100T anser jag. Men både Olympus och Panasonic gör ju riktigt små och bra systemkameror, i och för sig 4 x 3 sensor, men den är riktigt bra idag.