Annons

Trött på att vänta på Ultra 2 minnen :-/

Produkter
(logga in för att koppla)

quackpack

Aktiv medlem
Beställde för ungefär lite över en månadsen ett 512 Ultra2 minne från Datorbutiken.com.. så skulle det dröja några dagar och de stog att dom skulle få in dom i lager då.. nehepp uppskjutet ännu en vecka.. sen 2 veckor.. och nu orkade jag inte vänta mera.. så jag gick in på E-bay och köpte ett från usa och bad dom skicka de som gift.. så hoppas ja åker på max 850:- nu för ett kort som kostar 1.300 i affär i sverige och som inte ens finns.. någon som vet ca leveranstiden från usa till sverige? tror de e vanligt paket lr så betalade endast 5dollar i frakt :-/

//Mvh Peter
 
Ja, eBay är oftast mycket bättre än svenska butiker :)

Det brukar ta cirka 5 arbetsdagar för att få paketen hit (om du inte kör med UPS som bara tar två, fast då kostar det mer och du åker garanterat på tull och moms).

/ Marcus - som har en faktura från UPS hemma :(
 
Ja verkar onekligen så!
Aldrig testat från E-bay förut så ska bli spännande o se hur det går!
Men jag vet UPS inte kul man får paketet skit lycklig... sen kommer jävla tull o skit på hälften av vad saken kosta.. då blir man ju rätt små sur.. så får jag sån skit igen aldrig usa beställer biljett o åker över själv :) hehe
 
Jag fick nytt preliminärt leveransdatum idag igen... Denna gång dock på måndag! Bara en arbetsdag alltså! Kanske det finns en liten, liten, liten chans...
 
Datorbutiken.com är ingen höjdare!

Jag har MYCKET dålig erfarenhet av den "butiken"!
Visst är dom billiga men dom sköter inte, varken leveranser, eller garantiärenden på ett bra sätt.
Dom är, helt enkelt, urusla på det!
Skulle vilja rekommendera alla att välja ett något dyrare alternativ och få service på köpet!
 
Mmm..va inne o pratade med scandinavian.. men tycker de e lite dyrt med 1.300 för det.. ifs inte så stor skillnad mellan de o 900:- men det är några slantar.. och vill se hur det går med frakt o allt från USA oxå så ett litet experiment är det allt:)
 
zebramedia.biz

jag beställde ett 512Mb CF Ultra II från zebramedia.biz för ett par veckor sedan. det dök upp i posten dagen efter jag la in beställningen... om jag minns rätt så gav jag 1195:- med frakt.

/f - smudo.org
 
Jag betsällde också ett 512 Ultra2 av datorbutiken.com för lite över en månad sedan, fick ett mail igår om att min order hade gått till packning.
 
Datorbutiken.com funkar fint!

Datorbutiken.com är ingen höjdare!

Jag har MYCKET dålig erfarenhet av den "butiken"!
Visst är dom billiga men dom sköter inte, varken leveranser, eller garantiärenden på ett bra sätt.
Dom är, helt enkelt, urusla på det!
Skulle vilja rekommendera alla att välja ett något dyrare alternativ och få service på köpet!
Ingens trackrekord är perfekt. Polaren fick vänta ett tag på sina saker, då deras leverantör inte kunde få fram sakerna. Men det är ju inte datorbutikens fel om deras leverantörer inte får fram sakerna. Zebramedia kanske importerar själv, etc?

Men rätt sak ska köpas på rätt plats.

Själv har allt jag kört hos datorbutiken funkat perfa. Sist fick jag fel spindlar med CD-Skivor. Då felanmälde jag detta. Fick ett returnummer, skickade in begäran om fraktlapp, fick denna hemskickad, skickade tillbaka skivorna, 3 dagar senare hade jag dom korrekta skivorna. All frakt på deras bekostnad, inget knussel. Väljer man bara saker dom har inne funkar det fint, eller så får man kolla att det är saker som inte har massa preliminära datum iaf.

Komplett.se funkar också fint om inte annars. Själv tyckte jag skribofont var väldigt föredömliga fram tills slutet då dom fick nåt problem.
 
Senast ändrad:
Min egen erfarenhet av Datorbutiken är att det ofta händer att man får vänta lite extra på grejerna. Man brukar få ett mejl om att ens order "har gått till packning", vilket inte alls garanterar att de packas och skickas samma dag.
Antar att de blivit lite för stora...

Nu spelar ju det inte så stor roll på Ultra II-minnena, då det är Sandisk som sitter med tummen i röven. Buu Sandisk!

Hursomhelst så köpte jag en ShowMe för mellanlagring igår, så jag klarar mig på mitt 128MB jättelångsamma CF ett par dagar till.

Är det någon som har erfarenhet av ShowMe? 30GB, batteridrift, läser alla kort, USB 2.0 för 1620kr är ju trevligt.
 
Beställde en dator från Datorbutiken.com i höstas.
Fick mail att moderkortet inte fanns i lager.
Efter en månad fick jag mail att dom fått hem det och min dator gott till packning.
Efter ytterligare 1,5 månader(med många förfrågningar med samma svar, datorn har gått till packning) tröttnade jag och skulle avbeställa vilket visade sig inte gå eftersom den redan hade gått till packning, mitt pris var också det samma som från början , vilket ju hade sjunket kraftigt .
Efter många om och men lyckades jag i alla fall avbeställa.
Beställde från annat ställe och fick datorn på 3 dagar till ett lägre pris.
Aldrig mer datorbutiken
 
Har faktiskt ingen aning. Det är en vän till mig som funderar på att börja sälja dem, men nu höjde hans leverantörer precis priset på dem. :(
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.