Annons

Tröghet i systemet ???? eller spam ?

Produkter
(logga in för att koppla)

LenAndersson

Avslutat medlemskap
Jag får väldigt ofta " stillestånd" i min dator numera då jag håller på med olika aktiviteter på Fs.
Min dator är kraftig, mycket minne, snabba SSD diskar i7 processor etc.
Jag upptäckte precis att det längst nere till vänster vid de tillfällena står _ " väntar på cloud.typographi.com " !

Har googlat på det , och det är tydligen en tjänst där man kan köpa olika typsnitt för sin hemsida etc, så min fråga är följaktligen : har Fs något avtal med dem ? Eller kan det vara något spam , jag fått in ?

Någon som kan kasta ljus över detta ?

Mvh // Lennart
 
Våra typsnitt levereras av dem och ett par har rapporterat samma "fel" fast vi hittar inget driftstörning hos dem men vi får kolla lite mer på detta.
 
Jag stöter på samma problem ibland (vilket redaktionen är medvetna om), men inte heller jag har hittat någon lösning tyvärr.
 
I gårkväll vid ca 17:30 var det stört omöjligt för mig att komma in på Fs.
"väntar på cloud. typographi.com ". Vid första tillfället , väntade jag två och en halv minut, innan jag började om. Då väntade jag en dryg minut, och la därefter ned försöket att komma in.

10-15 minuter senare , behövde jag "bara" vänta i 40 sekunder innan jag kom in, men å andra sidan , då jag kommit in, skulle jag svara på en kommentar - då slog "molnet till igen" och datorn blir som förstenad.

Det måste väl vara fler än jag som drabbas av detta till den grad , som jag upplever som våldsamt störande ? Jag har skaffat en snabb dator som har alla förutsättningar, men blockeras av "molnet ".

Vänligen sök lös detta irriterande problem !

Mvh // Lennart
 
Jag har inte sett det på ett tag, men känner igen problemet med att sidan inte laddar ordentligt. Även Facebooks modul har stått för samma typ av fel och blockerat laddningen av sidan tidvis. Det har dock inte hänt på ganska länge och där verkade Opera vara mer benäget att fastna. Nu har jag inte kört Opera på länge då de mer eller mindre lade ned den klassiska varianten och den nya var knappast färdig.
 
I gårkväll vid ca 17:30 var det stört omöjligt för mig att komma in på Fs.
"väntar på cloud. typographi.com ". Vid första tillfället , väntade jag två och en halv minut, innan jag började om. Då väntade jag en dryg minut, och la därefter ned försöket att komma in.

10-15 minuter senare , behövde jag "bara" vänta i 40 sekunder innan jag kom in, men å andra sidan , då jag kommit in, skulle jag svara på en kommentar - då slog "molnet till igen" och datorn blir som förstenad.

Det måste väl vara fler än jag som drabbas av detta till den grad , som jag upplever som våldsamt störande ? Jag har skaffat en snabb dator som har alla förutsättningar, men blockeras av "molnet ".

Vänligen sök lös detta irriterande problem !

Mvh // Lennart

Vi har felrapporterna och letat efter om det finns ngt tydlig anledning till varför det uppstår men inte direkt kunna hitta ngt. Det är självklart inte bra om man får vänta så vi tar detta på allvar. Återkommer.
 
Vi har felrapporterna och letat efter om det finns ngt tydlig anledning till varför det uppstår men inte direkt kunna hitta ngt. Det är självklart inte bra om man får vänta så vi tar detta på allvar. Återkommer.

2015-07-12

Nu har jag vässat min dator ytterligare , så det är absolut inte DÄR problemet ligger, men jag håller faktiskt på att bli "skogstokig" över att " vänta på Fotosidan.se eller Cloud typograph.co "

Jag har funnit att då detta händer, är det bästa att logga ut från FS för att omedelbart logga in igen, och då kan man göra ett par "bläddringar" mellan olika bilder eller trådar, innan vänteläget kommer tillbaka igen.

Det måste väl vara fler än jag som upplever detta som oerhört störande ??

Mvh // Lennart
 
Samma här, funkar finfint.

Har du rensat cachen, cookies? Provat annan webbläsare?
Har du full koll på alla webbläsartilägg/addons?
 
Samma här, funkar finfint.

Har du rensat cachen, cookies? Provat annan webbläsare?
Har du full koll på alla webbläsartilägg/addons?

Hej !
Visst har jag gjort alla de åtgärder du frågar om, och ganska mycket mer därtill.

Jag vill påstå att just nu är min dator så "fintrimmad" den aldrig varit förut, efter mycket arbete o hjälp härifrån FS ( i annan tråd ) och Sweclockers. Ändå ser jag det förhatliga "väntar på..... "
i så gott som varje session jag gör på FS.

Mvh//Lennart
 
Borde väl vara något nätverksrelaterat? Jag testade med Chromes debugger igång. Den nämnda länken ~fonts.CSS laddade på 99 ms.
Om det är något annat borde läsarens debugger avslöja vad det är som fastnar.
 
Jag ser samma tröghet ibland. Vi får se om vi förlänger med typography nu när avtalet skall förnyas i september.
 
Jag har också sett fenomenet ibland.

Går det att ha en timeout och en fallback till ett standardtypsnitt? Min erfarenhet är att det inte händer jätteofta så det kanske duger som nödlösning?
 
För mig så "fastnar" Chrome oftast på Fotosidan med "Waiting for cloud.typograhphy.com"

Jag har också samma problem då och då. Rätt ofta faktiskt. Ibland är det väldigt lång väntetid med uppåt 20-30 sekunder gissningsvis. Då börjar det bli plågsamt. Det är bara fotosidan som slöar, ingen annan hemsida.
 
Jag har också samma problem då och då. Rätt ofta faktiskt. Ibland är det väldigt lång väntetid med uppåt 20-30 sekunder gissningsvis. Då börjar det bli plågsamt. Det är bara fotosidan som slöar, ingen annan hemsida.

Jag är självfallet inte glad för att så många drabbas av detta, men det ger ändå mig ett stöd, i att DET ÄR något som kan förbättras ! I början verkade det som om jag var den ende........ som upplevde detta som ett stort problem.

Nu har jag vässat min dfator till tänderna, så den är ruggigt snabb, men ändå drabbas även jag av detta, så nu VET jag att det är absolut INTE hos mig det ligger !

Hoppas att ni finner problemet och löser det !

Mvh // Lennart
 
Jag är självfallet inte glad för att så många drabbas av detta, men det ger ändå mig ett stöd, i att DET ÄR något som kan förbättras ! I början verkade det som om jag var den ende........ som upplevde detta som ett stort problem.

Nu har jag vässat min dfator till tänderna, så den är ruggigt snabb, men ändå drabbas även jag av detta, så nu VET jag att det är absolut INTE hos mig det ligger !

Hoppas att ni finner problemet och löser det !

Mvh // Lennart

Jo, det gäller nog de flesta. Det märkliga att det inte är konstant, utan uppträder bara sporadiskt. Dock väldigt irriterande när det sker (sker tillräckligt ofta för att irritera sig över det).
 
cloud.typography.com

Varför måste vi sitta och vänta på cloud.typography.com var och varannan gång vi går in på Fotosidan? Är det något j-a reklamskit ni tjänar pengar på varje gång man går in på FS, eller varför måste vi vänta på det? Jag har 1 Gb/s internetuppkoppling, så slöheten ligger knappast på min sida. Ta bort skiten eller säkerställ att det fungerar med moderna höghastighetsuppkopplingar!
 
Varför måste vi sitta och vänta på cloud.typography.com var och varannan gång vi går in på Fotosidan? Är det något j-a reklamskit ni tjänar pengar på varje gång man går in på FS, eller varför måste vi vänta på det? Jag har 1 Gb/s internetuppkoppling, så slöheten ligger knappast på min sida. Ta bort skiten eller säkerställ att det fungerar med moderna höghastighetsuppkopplingar!

Ja vi drar in storkovan på typography.com. Rejält med deg blir det faktiskt!! Du borde testa och se hur mkt man kan tjäna på det!

Om du bemödar dig att läsa ovan så skriver vi att vi är medvetna om problemet och diskuterar lösning. Och minsann om vi inte just i veckan bytt till annan leverantör och just denna kväll släppt uppdateringen. Så om du inte ser den nu så skall du se den senaste imorgon.

Och för er som undrar vad problemet med Typography var så kan man läsa här https://www.tollmanz.com/typography-coms-cssom-blocking-font-loader.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.