Det bästa sättet att fixa hudtonerna (men tyvärr inte i efterhand) är att använda manuell vitbalans efter ett gråkort från början. Det finns inte en kamera i världen som klarar att sätta automatisk vitbalans rätt med en sådan här fond.... :-/
Det hjälper ju inte denna gången - men tänk på det!

Det tar inte många sekunder att ställa manuell vitbalans i de flesta kameror, och det underlättar jättemycket i efterhand om man gör det rätt.
Ska man göra den här korrigeringen på en jpg-bild i efterhand är det inte lätt att få det bra, man får vara väldigt nogrann och hålla på med avmaskningar osv för att både skuggor och högdagrar ska få samma korrigering.
Eftersom bilden är "färdigframkallad" gjorde jag korrigeringen i två steg - ett steg är:
ctrl-J : Gör ett kopielager
ctrl-M : justera individuella R-G-B kurvor manuellt tills färgtonerna ser bra ut (ignorera ljushet/mörkhet)
Sätt lagerblandningen till "färgton" och 50%
ctrl-E : slå ihop igen
Detta för att få med kontraster osv i bilden. Sedan:
Slå över till Lab-läge
finjustera färgtoner med kurvor på a- och b-kanal. Här fösöker jag dra färgtonerna så att a och b blir ungefär lika. På en bebis är a lite starkare än b oftast.
kopiera tillbaka färgtonerna ovanpå en RGB-bild.
.................
Det är svårt att göra det enklare och ändå få till det. Färgen på fonden är ju ganska stark, och sockerpudret på tårtan är ju en ganska stark vitbalansreferens när man tittar på bilden...
Själv går jag alltid efter Lab-värden i hudtoner, andra föredrar CMYK.
Andra bilden är vilka färger barnet har i bilden....
Tredje bilden är resultatet
Fjärde bilden är bara neutralgrå, för att man ska ge ögat en referens.
.......................
Vill man göra det lätt för sig tar man helt enkelt Photoshop's egen "vitbalans" och justerar tills man är nöjd. när det skiljer så här mycket jmf målet blir detta dock sällan bra... Ibland kan man göra det i flera steg och få ett hyffsat resultat.
ctrl-J : kopiera lager
justera vitbalansen (meny - image>adjustments>color balance )
lite åt rätt håll
säter lagerblandningen till "color"
ctrl-E : slå ihop lagren
^^^^^
upprepa tills du är nöjd.
När du är nöjd går du in i vanliga kurvor (ctrl-M) och justerar kontrasterna.