Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Tråkiga färger med 550D
- Trådstartare Trac3ri
- Start datum
AFJ
Aktiv medlem
Det första är väl att se till att fota i rätt ljus och exponera rätt.
Din kamera har ju olika bildstilar som du kan ställa in efter tycke och smak men jag skulle föreslå att du istället väljer att fotografera i RAW-format.
Då kan du i lugn och ro framför datorn jobba med vitbalans, färger etc och få fram det resultat du vill ha. Att lyckas med allt direkt i kameran är betydligt svårare.
Din kamera har ju olika bildstilar som du kan ställa in efter tycke och smak men jag skulle föreslå att du istället väljer att fotografera i RAW-format.
Då kan du i lugn och ro framför datorn jobba med vitbalans, färger etc och få fram det resultat du vill ha. Att lyckas med allt direkt i kameran är betydligt svårare.
Saxdalen
Aktiv medlem
Hej!
Skulle behöva hjälp med att ställa in min 550D för att få lite livligare färger vid fotografering. Tycker de jag har nu inte alls speglar färgerna jag upplever vid fototillfället. Tacksam för all hjälp jag kan få!
Nu kan jag inte Canon. Men... Fotograferar du i RAW eller "framkallar" du direkt till jpeg?