Annons

Trådutlösare

Produkter
(logga in för att koppla)

ralf50

Medlem
Har sett någonstans en universaltrådutlösare som man spänner på kameran. De flesta compacter saknar ju möjlighet till fjärrutlösning.
Kan någon hjälpa mig att hitta en dylik utlösare

Ralf
 
Jag har INTE själv använt det men vill minnas att jag läst att de använder ett styrservo från en radiostyrdbil
 
Beroende på vad du har för kompakt så kanske det finns en riktig trådutlösare. Nikons Coolpix serie har iallafall en IR utlösare.

Annars får du väl göra en McGyverlösning med en klämma och en gammal mekanisk trådutlösare. (finns med tråd eller lite mer Hi-tech; lufttryck.)
 
Jo jag har allt funderat på en "McGyver" lösning.
Men jag har i bakhuvudet en bild på en universalpryl som man monterade på valfri kamera med kardborreremmar, en liten smidig sak.
Jag har en olympus 550 UZ nu,och den har tyvärr inen irfjärr som dom tidigare mod har haft
 
Conrad.se har en sådan grejimojja som du ser i ditt minne.
Får inte länken att fungera kolla www.conrad.se
Artikel nummer 772026

för 149:- kan det väl vara värt ett försök.
 
Senast ändrad:
Tack !!!! där satt den jag visste jag hade sett den någonstans ! skall testa den får återkomma på fotosidan ang utgången !!!

Ralf
 
trådutlösare

Hej !

Jo jag köpte den på Conrad (en hamaprodukt) och en fungerar. Nu är ju min kamera lite bullig vid utlösaren men med lite pill så sitter den som den skall.Den medföljande "trådutlösaren" är dock av en ganska osmidig plast, så om man har någon klassisk typ så fungerar det nog ännu bättre.
Men som sagt får man dit den så fungerar den.

hälsningar

Ralf
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.