Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

trådutlösare

Produkter
(logga in för att koppla)

philip svensson

Aktiv medlem
nu har jag letat efter det här men jag orkar inte längre:p
hur fungerar en trådutlösare? det finns ju 0,5 meters på scandinavianphoto för typ 100 kr...
passar den till KM 5D?
den heter: Hama Trådutlösare 1 Låsbar 50cm...

ser inte vad det är för kontakt men det verkar inte som att det är att man ska typ trycka på den på den vanliga avtryckaren? är det en annan kontakt?

Nej, den passar inte din D5D.
Det är en trådutlösare av den gamla hederliga mekaniska typen då allt inte var så märkesbundet.

Du måste ha en elektronisk utlösare avsedd för din D5D.

Jag är rätt säker på att det finns en tråd här på fotosidan om hur man gör sig en egen trådutlösare för en KM D-slr.
Men om du nu sökt men inte funnit så kanske jag förvirrat mig...

jo har sett den... men finns det inte någon orginal eller pirat som fungerar? har inte lust att snickra ihop en själv, är inte så jätte haj på kablar och sånt där...

Det fanns 2st orginal, en normal och en jätte lång(5m). Har du kollat på Ebay? Det gäller bara att lista ut det Engelska eller Tyska namnet på prylen.

Det finns en i skogen utanför Eskilstuna... förlorade min där förra veckan o hittar den inte :-(

RC1000L och S heter de i Sverige, long och short, jag hade den långa, köpte den i tyskland. Dags att jaga igen.

Ringde fö Cyberphoto igår, de räknar med att kunna börja leverera igen så snart organisationen med Sony har satt sej.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar