Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Trådutlösare till Canon

Produkter
(logga in för att koppla)

William Spiik

Aktiv medlem
Hejsan!

Har kikat lite på Bryan Petersons fototekniker och har blivit väldigt sugen på att köpa en sk "Trådutlösare" för en billig peng till min Canon EOS 1000D. Så jag tänkte att begagnat kanske vore den bästa lösningen, men inte blir jag klokare av att titta där. Hittar olika modeller i en massa olika prisklasser, allt från 99:- till 599:-!

Får man fråga varför det skiljer så mycket i pris? Vad fyller en "599:-"-kronare för funktion som inte en trådutlösare för 99:- gör? Är det kvaliteten?

Jag hade tänkt att köpa en radiosändare + trådutlösare för att fota sk "vattenkonst", måste man ha en dyr för det?

Och sen var det en till sak, jag vill gärna ha en trådlös eftersom det underlättar om man ska ta familjebilder tex så man själv kan vara med på bilden och gömma avtryckaren i handen och trycka av så, istället för att man ska ha en sladd hängande.

Men om man lyssnar på namnet "trådutlösare" låter det lite konstigt om man vill ha en trådlös, finns det sånna? Är det sånna som kallas "fjärrutlösare"? Vad är skillnaden?

Länka gärna från blocket, tradera eller Fotosidans "Köp och sälj".
MVH

OBS. Är inte villig att betala 500:- för en sån här produkt, max 300:- kanske.

Ett tips om du letar på tradera efter billiga prylar - kolla på ebay istället och beställ direkt från Hong-kong... oftast billigare då det verkar som tradera-prylarna ändå kommer därifrån och bara mellanlandar hos någon svensk "återförsäljare". Vad gäller leveranstider så går det ofta ganska snabbt, min efrarenhet är att det mesta som går att skicka i ett vadderat kuvert dyker upp på mindre än 10 dagar.

Ett tips om du letar på tradera efter billiga prylar - kolla på ebay istället och beställ direkt från Hong-kong... oftast billigare då det verkar som tradera-prylarna ändå kommer därifrån och bara mellanlandar hos någon svensk "återförsäljare". Vad gäller leveranstider så går det ofta ganska snabbt, min efrarenhet är att det mesta som går att skicka i ett vadderat kuvert dyker upp på mindre än 10 dagar.
Jaså du.

Jag ska kolla upp det.

Om det stämmer att du har en Canon EOS 500D som det står på din profilsida så fungerar inte dom där fjärrutlösarna med din kamera.

"Används för att utlösa en Canon EOS 300D, 350D, 400D och 450D på upp till 10 meters avstånd."

Sett detta mailade kaffebrus och frågade om den ev kunde funka till min också (kanske gammal ouppdaterad information måhända?), fick dock inget svar :/

Sett detta mailade kaffebrus och frågade om den ev kunde funka till min också (kanske gammal ouppdaterad information måhända?), fick dock inget svar :/
Annars finns det ju den här som passar till din kamera för 19 kr + 39 kr frakt : http://www.tradera.com/Tradutlosare-Canon-EOS-300D-400D-450D-500D-1000D-auktion_340869_111199651

För att den du länkade från kaffebrus ska fungera så måste din kamera ha IR-öga, vet inte om Canon EOS 500D har det...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar