Annons

Trådlös blixt och manuell bländare

Produkter
(logga in för att koppla)

ottoangel

Aktiv medlem
När jag ändra från A till manuell bländare försvinner valmöjligheten att använda trådlös blixt i Fn-menyn? Är det så det ska vara?
Samsung GX-20 och SEF-54PZF.

När jag ändra från A till manuell bländare försvinner valmöjligheten att använda trådlös blixt i Fn-menyn? Är det så det ska vara?
Samsung GX-20 och SEF-54PZF.

Är det inte tvärsom? När du går till A/gröna rutan försvinner möjligheten til trådlös blixt. Så fungerar det på K10.an.

Micke.

För att förtydliga det hela så menade jag A på objektivet. Alltså när jag kör ett helt manuellt objektiv. På mitt 50/1.4 så kan jag köra med trådlöst men så fort jag ändrar från A på objektivet till manuell bländare försvinner möjligheten att välja Trådlöst (w) i menyn.

Ja det kan jag göra så länge A-läget är inställt på objektivet. Ändrar jag det så funkar inte wireless även när blixten sitter på kameran.

Det är samma på min K10D, med FA50/1,4 försvinner möjligheten att köra trådlös blixt när bländarringen inte står på A. Varför kan jag inte svara på, men när du har A läge på gluggen så är det inget problem.

Okej ja då är det väl som det ska då. Förstår dock inte varför man inte kan köra trådlöst när man kör ett gammalt manuellt objektiv.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar