Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Trådlös blixt med D60

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders Berlin

Aktiv medlem
Jag äger en Nikon D60 och SB-400, och planerar att köpa en SB-600. D60 har ju tyvärr inget "commander mode" för fjärrstyrning av trådlösa blixtar.

Kan jag ändå studsa min SB-400 i taket och på så sätt fjärrstyra SB-600 med gott resultat? SB-400 kommer ju också påverka exponeringen tyvärr, men det kanske kan vara användbart ändå?

Funderar alltså på om det är värt att skaffa en SB-600 att använda som trådlös blixt, eller om jag bör vänta tills jag har ett kamerahus med "commander mode".

Tack på förhand för tips!

SB-800 och SB-900 kan fjärrstyra ytterligare blixtar (SB-600/SB-800/SB-900) om du sätter en av dessa på D60. Men då behöver du köpa flera blixtar tyvärr.

I valet mellan att köpa ytterligare en SB-800 eller en SU-800 för att fjärrstyra mina befintliga SB-600/800 så blev det betydligt billigare att köpa ett beg D70s-hus för att lösa uppgiften för min del....

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto