ANNONS
Annons

Topspecad MacBook Pro 15" - vad får man för 30.000kr?

Produkter
(logga in för att koppla)
Bildbehandling mår bra av stor skärm. Kör en MBP 15 med 2.8/16/1TB på jobbet med en Dell 32'' 4K skärm till men tycker att hemmadatorn är bättre. Med iMac 27'' retina 4.0/16/3TB blir allt bättre utom när stora bildserier skall behandlas. Skulle valt 1TB SSD till den också.

Mac är dyrare än PC men du har ju redan valt.
Bärbar är dyrare än stationär. Men om du kan jobba under resande fot så motiverar det kostnaden väl. Plats är också ett bra argument.

Grafikkortet betyder inte speciellt mycket för stillbild. Däremot för video när datamängderna som skall skyfflas ökar.

Dessutom så har Adobe problem med LR o grafikkort. Ofta pga ouppdaterade drivrutiner.
RAM är bra som man vill pilla med mycket saker på en gg eller tex lagerhantering.

Själv skulle jag nog bli lite tokig på så liten skärm. Men det kanske du redan har en vettig.

Jag hade inte köpt ngt som är under i7...

Puuh...!

Har lite svårt att sova...har just idag BLIVIT MED MAC.....en toppspecad...efter att ha våndats och stretat emot i PC-världen i alla år....
Will I be happier now....or just gotten rid of some hard earned monies??....
/B

Har lite svårt att sova...har just idag BLIVIT MED MAC.....en toppspecad...efter att ha våndats och stretat emot i PC-världen i alla år....
Will I be happier now....or just gotten rid of some hard earned monies??....
/B

Grattis och välkommen. Inte nödvändigtvis gladare, men garanterat mer bekymmersfri. Har du Mac-frågor så rekommenderar jag norra Europas största Applesida 99mac.se.

Jag har en Macbook Pro av senaste generation (mid 2015) 2,2 ghz, i7, 16 gb ram, 256 gb ssd och kör Lightroom 6.
Jag upplever lagg när jag kör med 21 mpx-bilder. Jag kan inte svara på om några inställningar är galna eller så, men jag måste säga att jag är smått besviken eftersom det är det senaste och datorväg och Lightroom 6 enligt presentationen skulle vara mer snabbjobbad.
Visst, datorn fixar allt jag jobbar med i bravur, men den där känslan av att allt sker blixtsnabbt infann sig tyvärr inte hos mig. Kanske hade jag för höga förhoppningar?

Jag har en Macbook Pro av senaste generation (mid 2015) 2,2 ghz, i7, 16 gb ram, 256 gb ssd och kör Lightroom 6.
Jag upplever lagg när jag kör med 21 mpx-bilder. Jag kan inte svara på om några inställningar är galna eller så, men jag måste säga att jag är smått besviken eftersom det är det senaste och datorväg och Lightroom 6 enligt presentationen skulle vara mer snabbjobbad.
Visst, datorn fixar allt jag jobbar med i bravur, men den där känslan av att allt sker blixtsnabbt infann sig tyvärr inte hos mig. Kanske hade jag för höga förhoppningar?

Nyligen så ökade jag storleken på cachefilen i LR till 30 GB.
(Finns under inställningar --> Filhantering).
Det gjorde en rejäl skillnad vad det gäller prestanda.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar