Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Toner?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej Erik (Sumpen)!

Tack för länken! Den var riktigt bra, till och med "egna" recept! Jag blir mer och mer sugen på att testa det här med att tona bilder. MÅSTE köra igång med det nu...;) //Liza

"och utan att låta alldeles för butter så va ju facktiskt inte digital bildbehandling det handlade om men kanske inte går fram här på digitalfotosidan,se?"

Hehe. Därav smileyn ;)

mipert skrev:
Min personliga favorit är Agfas Viradon som jag ofta använder för att ge en skydstoning.

30 sekunder i tonbadet räcker för att omvandla silver till silversulfid vilket gör att silvret redan är förstört och inte kommer förändras lika lätt på grund av yttre omständigheter som svavel i luften.

Jag tvivlar på att det fungerar som skyddstoning. Det ökar säkerligen bara risken för att bilden ska börja gulna (troligen ojämnt) i framtiden pga svavlet.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto