Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tollare söndag fm

Produkter
(logga in för att koppla)

Lasse H

Aktiv medlem
Stor risk för sol i morgon söndag. Tänkte åka ut till Tollare för att se om det inte går att få lite trevliga vinterbilder på exteriören.
Har då alla årstider från stället på bild.Tänkte mig ett par timmar på sin höjd där och kommer inte att gå in i byggnaderna.
Någon som hänger med?
Kan plocka upp med bilen på södra sidan sthlm.

Lasse 0739-18 22 95

Tja man kan ju plåta exteriörer inifrån också när jag tänker efter så varför inte?

Från de övre våningarna speciellt får man ju fina bilder...

Lasse du kan väl ringa mig när du åker, ska på fest ikväll så vet inte riktigt hur pigg jag är imorgon...

Inte för tidigt för mig heller helst :) Men skriv gärna här i tråden, för jag är en sån som gärna vill ha lite tid på mig på morgonen.

Vi säger kl 11 preliminärt så kanske det passar bättre för festprissar och morgontrötta hehe...

Så ser vi vad som händer i tråden så länge..

Låter utmärkt. Vad hette avfarten? Du kan väl mejla mig om du inte vill lägga ut det här? Jag kommer från Saltsjöbadshållet och har varit där förut, men jag minns inte vad just avfarten hette.

Tips, försök ta er högre upp i byggnaden, jag lyckades tyvärr aldrig med det..

Eftersom ni tar bilen dit, packa en rejält lång stege också, finns nämligen ett hål i taket upp till de andra våningarna på ett ställe.

Lycka till!

Det behövs ingen stege för att ta sig hela vägen upp. Parkera gärna på folkhögsskolans besöksparkering så att det inte blir så uppenbart att någon är där.

Nej, det behövs ingen stege, jag har varit överallt i de där husen tror jag och bara man kommer in i där det är ihpspikat (vilket några snälla starka herrar fixade) så är det inga problem sen. Men en pannlampa kan vara bra på sina ställen.

Tack för idag Anna. Solen kom ju också fram till slut. Ett par bilder ur högen bara...:)

Bilagor

• 1.jpg
    1.jpg
    98.5 KB · Visningar: 542
  • 2.jpg
    2.jpg
    63.1 KB · Visningar: 309
Hahaha, tack själv!

Du får gärna skicka över både telefonbilderna och pianobilderna som 800px el större, jag skickar min mejl via Facebook :)

Kommer snart några från mig också

tio tecken (suuuuuck)

Bilagor

• _D2X0853.jpg
    _D2X0853.jpg
    58.4 KB · Visningar: 399
  • _D2X0844.jpg
    _D2X0844.jpg
    65.5 KB · Visningar: 273
  • _D2X0817.jpg
    _D2X0817.jpg
    72.7 KB · Visningar: 259
  • _D2X0746.jpg
    _D2X0746.jpg
    58 KB · Visningar: 272
  • _D2X0785.jpg
    _D2X0785.jpg
    68.6 KB · Visningar: 271
tio tecken till

Bilagor

• _D2X0862.jpg
    _D2X0862.jpg
    85.2 KB · Visningar: 264
  • _D2X0790.jpg
    _D2X0790.jpg
    83.5 KB · Visningar: 633
  • _D2X0782.jpg
    _D2X0782.jpg
    83.2 KB · Visningar: 279
Har hela tiden trott att det var Tollare folkhögskola som var fotoobjektet i fråga. Men så där såg det i varje fall inte ut i höstas när jag var där senast. Så vad är det för en övergiven byggnad som ni har besökt?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar