Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tokinaobjektiv analogt pris?

Produkter
(logga in för att koppla)

Minny

Medlem
Jag har ett äldre (?) Tokina objektiv tele-auto 1:6.3, f=400mm, no 7520757
Nu har jag ingen användning av de så tänker försöka sälja men vad får man för ett sånt eg?
Inga märken o repor vad jag kan se.

tack på förhand

Hej Sussi

Njjjjaaaa.... Denna gamla Tokina ger nog inga klirr i kassan, tyvärr;-(

Lite avh. av vilken fatning den har (d.v.s til vilken kamera)

Jag har en nyare generation Tokina 400/5.6 AF för canon EOS (som funkar helt OK på alla digitala) men allikevel inte är värd mer enn +-3k.
(Jag så en såld för 1,5k på Blocket förra veckan)

Om du inte vil "lura" någon...(och det tror jag inte förståss) så tror jag du skal laga en lampa av optiken; eller blomkruka; eller bara en skulptur............

Sorry Sussi. /Emil

Först och främst: Till vilken kamera passar objektivet.
Det spelar stor roll för hur användbart objektivet är och därmed vad folk vill betala.
Gissar på mellan 300-700kr utan att veta var det passar.
Det är fler blomkrukor än en och du får råd med blommor i ;-)

Sökte på Tradera och fann en Tokina med autofokus för Canon som såldes för 1500kr i förra veckan.

Mitt tips är att du lägger ut det på Tradera med bild och så korrekt beskrivning du kan åstadkomma.
Det är ett bra ställe att sälja på, publiken är stor och grejorna får ett hyfsat riktigt marknadsvärde.

Först och främst: Till vilken kamera passar objektivet.
Det spelar stor roll för hur användbart objektivet är och därmed vad folk vill betala.
Gissar på mellan 300-700kr utan att veta var det passar.
Det är fler blomkrukor än en och du får råd med blommor i ;-)

Sökte på Tradera och fann en Tokina med autofokus för Canon som såldes för 1500kr i förra veckan.

Mitt tips är att du lägger ut det på Tradera med bild och så korrekt beskrivning du kan åstadkomma.
Det är ett bra ställe att sälja på, publiken är stor och grejorna får ett hyfsat riktigt marknadsvärde.

Tack
Jag är dålig på greppen eller vad det nu heter så jag vet inte vad den passar på, finns de någon riktmärke, ställe man kan kolla sånt?

Tack
Jag är dålig på greppen eller vad det nu heter så jag vet inte vad den passar på, finns de någon riktmärke, ställe man kan kolla sånt?

Kolla på den svarta ringen på objektivet's baksida (mot kamran)

Där skal det stå inngraverad några små bokstäver; t.ex. C/EF (Canon EOS); eller C/FD (Canon gml. manuell fokus).......eller nåt annat.................

Du bör absolut klara ut detta för du evnt. försöker sälja.

OBS at objektivet du har 400 1:6.3 inte är samma som det jag och Lars tidigare nämde.
400 1:5.6 har autofous och bättre ljusstyrka.
Jag tror du skall vara nöjd med 300 kr. för detta du har.

/ Emil

ANNONS