Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Tokina 80-200/2,8 ATX
- Trådstartare klerk
- Start datum
julgus
Aktiv medlem
knappast.. går inte säger du, går det inte att vrida till oändligt i 80mm läget, eller går det att vrida men allt är ur fokus?
Mvh
Johan
www.motljus.com
Mvh
Johan
www.motljus.com
Jeppe
Aktiv medlem
Hmm...det sitter en liten tomte i bakhuvudet på mig och knackar....
Har för mig att jag hade en zoom för många år sedan som var konstruerad så...?
Om man hade den i yttersta (210mm) på oändligheten, och sedan höll den där medans man zoomade till 70..så likson gled avståndsringen med lite mjukt från....ca 100mm och hamnade på första siffran efter oändlighet...
/Jeppe...som nog aldrig har haft avståndsskalan inställd på oändlighet..
Har för mig att jag hade en zoom för många år sedan som var konstruerad så...?
Om man hade den i yttersta (210mm) på oändligheten, och sedan höll den där medans man zoomade till 70..så likson gled avståndsringen med lite mjukt från....ca 100mm och hamnade på första siffran efter oändlighet...
/Jeppe...som nog aldrig har haft avståndsskalan inställd på oändlighet..
klerk
Aktiv medlem
Hej! Det går alltså att vrida fokuseringen till oändligt på 80mm läget, men det blir inte skarpt. Skärpan ligger då på ca fem meter. Om jag har kvar oändlighetsinställningen och zoomar ut (eller in, det är en skjutzoom) så kommer skärpan på oändligt strax före 135mm. Objektivet är inte nytt, det passar till Canon FD och jag har återlämningsrätt...
Paragrafryttaren
Aktiv medlem
Då låter det ju som ett gyllene läge att använda den rätten...